|
|
|
|
|
|
Detalji programa |
Program: |
Vrijednosne i konceptualne promjene u obrazovanju u Republici Hrvatskoj |
Voditelj: |
Dijana Vican |
Ustanova: |
Sveučilište u Zadru |
Sažetak: |
Europski utjecaj na hrvatsko društvo odražava se prvenstveno na promjene u vrijednosnom sustavu. Odgoj i obrazovanje ostaju u ulozi osnovnih prijenosnika vrijednosti, ali za pedagogijski kontekst, kao i za društveni, relevantno je propitivanje vrijednosti koje će postati dijelom sustavnog promišljenja ciljeva odgoja i obrazovanja, bilo da je riječ o formalnom ili neformalnom obliku odgoja i obrazovanja. Povezanost pedagogijskog aspekta sa sociologijskim, u smislu socijalizacijskog, odgojnog i obrazovnog utjecaja medija objedinjena sa značajem kulture, značenjem interkulturalizma kao odgojnoobrazovnog koncepta, poduzetništva kao nove odgojnoobrazovne vrijednosti, te cjeloživotnog odgoja i obrazovanja kao temeljnog društveno-kulturnog zahtjeva, odražava se na područje formalnog i neformalnog poučavanja/učenja. Ovaj program predstavlja holistički pristup teorijskog razmatranja i empirijskog istraživanja, kritičkog prepispitivanja novih vrijednosti u području institucionalnog i vaninstitucionalnog obrazovanja. Težište integriranih projekata jeste povezivanje namjernih, svrsishodnih vrijednosti i ciljeva odgoja i obrazovanja sa socijalizacijskim utjecajima, istraživanje vrijednosnih doticaja neposrednih i posrednih čimbenika, te empirijsko provjeravanje učinkovitosti pojedinih čimbenika.
Vrijednosni okvir jednog dijela ovog znanstveno istraživačkog programa usmjeren je na kulturne utjecaje, interkulturalne procese i učinkovitost ciljanih oblika kulturnih susreta u segmentu turizma, napose učeničkih ekskurzija.Drugi dio odnosi se na poduzetništvo kao vrijednost koja pretpostavlja razvoj socijalnih i moralnih kompetencija, a istovremeno je direktno povezana sa svim stručnim područjima ljudske djelatnosti.
Treći dio odnosi se na strukturiranje cjeloživotnog obrazovanja nastavnika na temelju funkcionalnog povezivanja inicijalnog s kontinuiranim obrazovanjem, te sublimacije formalnih i neformalnih obrazovnih potencijala suvremenog hrvatskog društva.
Posredni čimbenici, posebice mediji, sadržajno često suprotstavljeni društveno poželjnim vrijednostima, čine četvrti dio programa koji razmatra negativne socijalizacijske i odgojnoobrazovne učinke suprotstavljene društvenima. |
|
|
|
|
|
Prihvaćeni projekti u programu
|
|
|
|
Redni broj |
Voditelj |
Naziv projekta |
|
|
|
|
|
|