|
|
|
|
|
|
Detalji programa |
Program: |
Konkurentnost hrvatskih poduzeća |
Voditelj: |
Darko Tipurić |
Ustanova: |
Ekonomski fakultet, Zagreb |
Sažetak: |
Konkurentnost hrvatskog gospodarstva je prvenstveno funkcija nosivih kompetencija poduzeća te nacionalnih i lokalnih uvjeta poslovanja. Ključne determinante tih dvaju elemenata konkurentnosti su sustav korporativnog upravljanja, organizacijski dizajn te menadžerske, organizacijske i tehničke inovacije u proizvodnji.
Istraživanjem se želi utvrditi kako skupno djelovanje tih triju elemenata konkurentnosti omogućuje konkurentnost hrvatskih poduzeća na međunarodnim tržištima. U suprotnomu, hrvatska poduzeća ne mogu uspješno internacionalizirati vlastito poslovanje i ostvariti iznadprosječnu dugoročnu profitnost.
Programom se želi postići sljedeće:
a) izgradnja prilagođenog teorijskoga modela prikladnoga za tranzicijski kontekst Hrvatske, a koji će biti okvir za testiranje osnovne i izvedenih hipoteza
b) identificiranje odrednica konkurentske sposobnosti poduzeća u najvažnijim hrvatskim industrijama
c) analiza utjecaja veličine poduzeća na konkurentsku sposobnost hrvatskih poduzeća
d) unapređivanje metodologije i znanstvenih istraživanja konkurentntske sposobnosti poduzeća u Hrvatskoj.
Hipoteze istraživanja testirat će u nizu empirijskih istraživanja - od dinamične analize pokazatelja poslovanja za veliki broj poduzeća, analize temeljnih podataka konkurentnosti za hrvatske industrije po različitim kriterijima, pa do više anketnih istraživanja stavova managera vodećih hrvatskih poduzeća o dimenzijama konkurentnosti.
Rezultati projekta omogućit će stvaranje kvalitetne znanstveno-stručne podloge za razvitak nacionalnih politika i programa konkurentnosti gospodarstva te oblikovanje uspješnih poslovnih modela nastupa hrvatskih poduzeća na međunarodnim tržištima.
|
|
|
|
|
|
Prihvaćeni projekti u programu
|
|
|
|
Redni broj |
Voditelj |
Naziv projekta |
|
|
|
|
|
|