|  |  | 
         
          |  |  |  |   
          |  | 
               
                | Detalji programa |   
                | Program: | Kurikulum suvremenog odgoja i škole |   
                | Voditelj: | Vlatko Previšić |   
                | Ustanova: | Filozofski fakultet, Zagreb |   
                | Sažetak: | Znanstveni  program "Kurikulum suvremenog odgoja i škole" sadrži tri tematski povezana projekta: 
"Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi", 
"Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima" i 
"Nove paradigme ranog odgoja". 
Metodologija, sadržaj i struktura nacionalnog odgojnog i školskog kurikuluma „mentalni je program“ obrazovne politike svake zemlje. Zato kurikulum treba ozbiljno i sveobuhvatno znanstveno istraživati. 
Cilj istraživanja programa je temeljem općih i zajedničkih kurikularno-metodoloških odrednica, dati znanstveni okvir strukturiranju nacionalnog kurikuluma u skladu sa suvremenim teorijama odgoja, učenja i škole. Svrha i ciljevi  proizlaze iz temeljnog određenja kurikuluma, kao relativno novog pristupa unutarnjoj preobrazbi odgojno-obrazovnih i školskih sustava i svojevrsnog strateškog dokumenta kulturnog razvoja svakog društva.
Naslanjajući se, pritom, na dosadašnje rezultate stranih i naših istraživanja, ovim se programom žele zahvatiti samo neki segmenti nacionalnog kurikuluma i to s gledišta ranog odgoja i razvoja u predškolskoj dobi; socijalnim aspektima školskog kurikuluma; kurikuluma nastavničke kompetencije; kurikuluma privatnih školskih inicijativa; te, interkulturalne aspekte obrazovanja nacionalnih manjina u Hrvatskoj s gledišta kurikularne konstrukcije ciljeva, sadržaja, metoda i organizacije pedagoškog rada. Pritom valja naglasiti da se ovdje ne radi o nekim kurikularnim redukcionizmima, nego segmentarnom istraživačkom zahvaćanju složene problematike nacionalnog odgojnog i obrazovnog kurikuluma.
Adekvatnom teorijskom analizom, zatim metodologijom empirijskog istraživanja i sintetiziranim rezultatima implementiranima na više praktičnih razina našega školskog sustava,  očekuje se prevladavanje nerazumijevanja, neznanja, nesnalaženja i pogrešaka „in vivo“ u našoj svakodnevnoj odgojno-obrazovnoj praksi, teorijskoj zbrci te davanje poticaja daljnjih znanstvenih istraživanja kurikularne problematike u Hrvatskoj. |  |  |   
          |  |  |  |  Prihvaćeni projekti u programu
 
         
          |  |  |  |   
          |  | 
               
				| Redni broj | Voditelj | Naziv projekta |  |  |   
          |  |  |  |  
 |