|
|
|
|
|
|
Detalji programa |
Program: |
Kurikulum suvremenog odgoja i škole |
Voditelj: |
Vlatko Previšić |
Ustanova: |
Filozofski fakultet, Zagreb |
Sažetak: |
Znanstveni program "Kurikulum suvremenog odgoja i škole" sadrži tri tematski povezana projekta:
"Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi",
"Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima" i
"Nove paradigme ranog odgoja".
Metodologija, sadržaj i struktura nacionalnog odgojnog i školskog kurikuluma „mentalni je program“ obrazovne politike svake zemlje. Zato kurikulum treba ozbiljno i sveobuhvatno znanstveno istraživati.
Cilj istraživanja programa je temeljem općih i zajedničkih kurikularno-metodoloških odrednica, dati znanstveni okvir strukturiranju nacionalnog kurikuluma u skladu sa suvremenim teorijama odgoja, učenja i škole. Svrha i ciljevi proizlaze iz temeljnog određenja kurikuluma, kao relativno novog pristupa unutarnjoj preobrazbi odgojno-obrazovnih i školskih sustava i svojevrsnog strateškog dokumenta kulturnog razvoja svakog društva.
Naslanjajući se, pritom, na dosadašnje rezultate stranih i naših istraživanja, ovim se programom žele zahvatiti samo neki segmenti nacionalnog kurikuluma i to s gledišta ranog odgoja i razvoja u predškolskoj dobi; socijalnim aspektima školskog kurikuluma; kurikuluma nastavničke kompetencije; kurikuluma privatnih školskih inicijativa; te, interkulturalne aspekte obrazovanja nacionalnih manjina u Hrvatskoj s gledišta kurikularne konstrukcije ciljeva, sadržaja, metoda i organizacije pedagoškog rada. Pritom valja naglasiti da se ovdje ne radi o nekim kurikularnim redukcionizmima, nego segmentarnom istraživačkom zahvaćanju složene problematike nacionalnog odgojnog i obrazovnog kurikuluma.
Adekvatnom teorijskom analizom, zatim metodologijom empirijskog istraživanja i sintetiziranim rezultatima implementiranima na više praktičnih razina našega školskog sustava, očekuje se prevladavanje nerazumijevanja, neznanja, nesnalaženja i pogrešaka „in vivo“ u našoj svakodnevnoj odgojno-obrazovnoj praksi, teorijskoj zbrci te davanje poticaja daljnjih znanstvenih istraživanja kurikularne problematike u Hrvatskoj.
|
|
|
|
|
|
Prihvaćeni projekti u programu
|
|
|
|
Redni broj |
Voditelj |
Naziv projekta |
|
|
|
|
|
|