|
|
|
|
|
|
Detalji programa |
Program: |
HRVATSKI I DRUGI JEZICI: pristupi, međujezik i poučavanje |
Voditelj: |
Jelena Mihaljević-Djigunović |
Ustanova: |
Filozofski fakultet, Zagreb |
Sažetak: |
Programom se žele istražiti dvojezičnosti i višejezičnosti u koju je uključen hrvatski jezik kao polazni ili ciljani (okomita dvojezičnost) jezik. Istraživanjem međujezika kao sredstva sporazumijevanja hrvatskih govornika koji uče strane jezike i govornika drugih jezika koji uče hrvatski jezik istražit će se prijenosna i razvojna obilježja istraživanih jezika. Provjeravat će se različiti teorijski pristupi jeziku i ovladavanju jezicima (materinskim, drugima i stranima). Ishodi projektnih istraživanja dovest će do novih lingvističkih i psiholingvističkih spoznaja o univerzalnome u jeziku i svojstvenim obilježjima u pojedinačnim jezicima, posebno uslijed proučavanja znakovno-govorne dvojezičnosti hrvatskoga jezika u oba smjera. Radom na programu prikupit će se hrvatski učenički korpus (HUK) svih istraživanih jezika, koji će služiti za analizu međujezika, ali i za izradu nastavnih pristupa, programa i priručnika (uključujući i druge nastavne materijale). Proučavanje nastave pojedinih jezika bit će podloga za prijedloge novih pristupa u poučavanju, npr. uporabi drame kao lingvometodičkoga predloška. U okviru programa izradit će se i rječnik znanstvenih i stručnih pojmova u području ovladavanja jezicima, posebno drugim jezikom. Time će se usustaviti i razviti hrvatsko nazivlje u ovome važnome području suvremene europske i nacionalne filologije te primijenjene lingvistike. |
|
|
|
|
|
Prihvaćeni projekti u programu
|
|
|
|
Redni broj |
Voditelj |
Naziv projekta |
|
|
|
|
|
|