zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-11-24
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji programa
Program: Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja 
Voditelj: Milan Matijević
Ustanova: Učiteljski fakultet, Zagreb 
Sažetak: U Hrvatskoj su rijetka znanstvena istraživanja koja se bave pitanjima odgoja i obrazovanja djece u doba ranog odgoja i obveznog školovanja. Metodike odgoja i obrazovanja djece ovog uzrasta su nerazvijene i znanstveno zapostavljene. Informatička revolucija te koncept cjeloživotnoga obrazovanja uvjetuju promjene u obrazovnoj tehnologiji i školskom sustavu. Suradnici okupljeni u ovom programu polaze od pretpostavke da holističkim promatranjem odgoja i subjekata koji u tome sudjeluju valja razmatrati ciljeve, zadatke i sadržaje, zatim polazišni ili biopsihički podsustav (dijete, učenik), odgojnu i obrazovnu tehnologiju (transformacijski podsustav), organizacijski podsustav (vrtići i škole) te evaluacijsko-regulacijski podsustav. Tako su i projekti okupljeni u ovaj program po logici spomenutog pentanomijskog modela: ciljevi odgoja (svi projekti), biopsihički podsustav (projekti: „Kineziološka edukacija ...“ te „Intelektualne sposobnosti..."), odgojna i obrazovna tehnologija (Projekti: Nove obrazovne tehnologije..., te još tri projekta koji se bave problemima ICT, zatim Metode i modeli predškolskog odgoja, Učenje istraživanjem...), oganizacijski podsustav (Ostvarivanje organizacije koja uči...), te evaluacijsko-regulacijski podsustav (Intelektualne sposobnosti i postignuće učenikai). Na ovom pentanomijskom modelu može se vidjeti svrhovitost povezivanja ovih projekata, te predvidjeti prednosti i znanstven vrijednosti ovakve suradnje. Svrha planiranih istraživanja je pronalaženje znanstvenih odgovora na više istaknutih i uočenih problema koja se javljaju u ranom odgoju i primarnom obrazovanju, te uz nove obrazovne tehnologije, zatim davanje novih znanstvenih objašnjenja za proces odgoja i učenja u novom (multi)medijskom okruženju (u kući, u stanu, u vrtiću ili u školi). Nove znanstvene spoznaje o ovom području omogućit će stvaranje programa za učinkovito cjeloživotno obrazovanje odgajatelja i učitelja radi stjecanja kompetencija važnih za odgoj u novom medijskom okruženju. Znanastvene spoznaje ovih projekata će omogućiti djelotvorno reguliranje procesa odgoja i obrazovanja u doba ranog odgoja i obveznog obrazovanja. Predškolski odgoj i obvezno školovanje se zbog različitih razloga nalaze u procesu intenzivnih promjena (ulazak Hrvatske u Eu, informatička revolucija, novo medijsko okruženje, itd.). Te činjenice upućuju na važnost stalnog i sustavnog proučavanja najvažnijeg dijela školskog i obrazovnog sustava – predškolskog odgoja i osnovne škole. 

Prihvaćeni projekti u programu
Redni broj Voditelj Naziv projekta

Natrag