|
|
|
|
|
|
Detalji programa |
Program: |
Evaluacija, razvoj i osuvremenjivanje učenja i poučavanja prirodoslovlja |
Voditelj: |
Rajka Jurdana-Šepić |
Ustanova: |
Filozofski fakultet, Rijeka |
Sažetak: |
Program se bavi osuvremenjivanjem poučavanja prirodoslovlja, polazeći od pretpostavke da implementacija rezultata suvremenih edukacijskih istraživanja utemeljenih konstruktivističkom interaktivnom pristupu učenju unaprijeđuje nastavu prirodoslovlja i matematike na svim razinama obrazovanja. Razvoj spoznaja o usvajanju koncepata u procesu učenja prirodoslovlja omogućuje kvalitetno i primjereno oblikovanje edukacijskih sadržaja i usklađivanje kurikuluma prirode, fizike, kemije, biologije i matematike te doprinosi rasterećenju učenika i nastavnika.
Ciljevi programa su
-evaluiranje postojeće nastavne prakse poučavanja prirode, fizike, kemije, biologije i
matematike sa svrhom poboljšanja njezine učinkovitosti
- unaprijeđvanje učenja i poučavanja istraživanjem i korištenjem najsuvremenijih spoznaja o receptivnosti i čvrstoći, retenciji i korisnosti koncepata iz područja prirodoslovlja
- stjecanje novih spoznaja o uspješnosti metodologija učenja i poučavanja s ciljem poticanja aktivnog učenja i efikasnosti nastavnog procesa te osuvremenjivanje nastavnih sadržaja prirodoslovlja
- razvoj edukacijskih materijala na konkretnim sadržajima iz područja prirodnih znanosti i matematike
- razvoj metoda za poboljšanje prirodoznanstvene, tehničke i ICT pismenosti kod učenika i
nastavnika na svim razinama obrazovanja (uporaba multimedije, edukacijski moduli u učioničkom i e-okruženju, interaktivna nastava korištenjem sustava za real-time elektonsku obradu odgovora učenika i studenata, oblikovanje sadržaja iz prirodoslovlja za učenje pomoću interaktivne ploče)
- identificiranje i otklanjanje nedosljednosti i nelogičnosti u postojećim kurikulumima te oblikovanje sadržaja uvažavajući zahtjev interdisciplinarnosti nastave
Očekuje se da će rezultati istraživanja izravno doprinijeti rasterećenju nastave prirodoslovne grupe kolegija i matematike na svim razinama obrazovanja od osnovnoškolskog do sveučilišnog. Istraživanja i primijena rezultata su u skladu sa strategijama obrazovnog sustava iskazanima HNOS-om, povezani s ishodima projekta PISA, te će biti važno polazište za uvođenje državne mature. Važnost programu daje utjecaj rezultata na obrazovanje i stručno usavršavanje učitelja i nastavnika prirode, fizike, kemije i biologije, na razvoj kvalitete učenja u visokom školstvu i poslijediplomskoj nastavi, a time i na uspješniju provedbu Bolonjskog procesa.
|
|
|
|
|
|
Prihvaćeni projekti u programu
|
|
|
|
Redni broj |
Voditelj |
Naziv projekta |
|
|
|
|
|
|