zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-25
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 2. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Strategija razvoja imidža Republike Hrvatske u procesu pridruživanja EU 
Voditelj: Tanja Kesić
Ustanova: Ekonomski fakultet, Zagreb 
Sažetak: Na temu imidža države napisani su mnogobrojni znanstveni radovi. Većina radova se bavila problemom istraživanja čimbenika koji su imali utjecaja na imidž države. Ono što predstavlja okosnicu cijele znanstvene diskusije o pojmu i značaju imidža je da slika koju ljudi drže kao koncept u svojoj spoznajnoj strukturi direktno ili indirektno uvjetuje njihovo ponašanje. Istraživanja su pokazala da će ta slika postojati u svijesti ljudi bez obzira je li država poduzela planirane korake u pogledu stvaranja poželjne slike. Sljedeći zaključak je da ta slika (imidž) utječe na stavove prema toj zemlji. Nadalje, stavovi utječu na želju i potrebu da se investira u tu zemlju, da se ta zemlja posjeti, te na spremnost i namjeru da se kupe proizvodi te zemlje. Zemlje koje su u temeljima strategije svog razvitka imale strategiju izgradnje poželjnog imidža (npr. Kanada, Irska, Španjolska, Finska, Portugal) postigle brži prosperitet vlastite zemlje u gospodarskom i svim drugim područjima života ljudi. Cilj projekta je identificirati makro i mikro dimenzije koje utječu na imidž države, istražiti značaj i razinu utjecaja izdvojenih čimbenika na imidž RH u različitim segmentima javnosti (domaća javnost, eksperti, inozemna javnost, inozemni znanstvenici i eksperti), te predložiti model strategije upravljanja imidžom RH. Glavna hipoteza: H0: Na imidž države (RH) utječe veliki broj ekonomskih i neekonomskih čimbenika različitim intenzitetom. Pomoćne hipoteze: H1: Imidž države (RH) utječe na spremnost poslovnih ljudi da investiraju u toj zemlji. H2. Imidž države (RH) utječe na spremnost turista da posjete zemlju. H3: Imidž države (RH) utječe na spremnost i namjeru inozemnih potrošača da kupe proizvode te zemlje. H4: Na stvaranje željenog imidža države može se djelovati instrumentima i alatima marketinške strategije. Temeljem ranije provedenih preliminarnih istraživanja provedenih na uzorku stanovnika RH, dobili smo okvirne rezultate o tome kojim intenzitetom pojedini čimbenici utječu na imidž RH. Nedostaci koji su se javili u prethodnim istraživanima će biti korigirani, istraživanje će biti prošireno na inozemnu javnost, ali također i na specifične segmente kako domaće tako i inozemne javnosti (eksperti, investitori, političari, znanstvenici, diplomacija, domaći i inozemni turisti i dr.). Temeljem analize dobivenih rezultata poduzetih istraživanja dat ćemo konkretne prijedloge za razvoj imidža RH. 

Natrag