zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-5-16
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Kognitivna ergonomija u funkciji povećanja sigurnosti prometa 
Voditelj: Jasna Jurum Kipke
Ustanova: Fakultet prometnih znanosti, Zagreb 
Sažetak: Proučavanje složenih obrada informacija i situacija koje traže brzo rješavanje postavljenih problema u praksi odvijanja jakoga gradskog prometa postalo je aktualno. Tu se treba koristiti metodama analize spoznajnih aspekata utjecaja na vozače tijekom vožnje cestovnih i tračničkih vozila u gradskoj sredini. Neke paralele mogu se naći radom u industriji. Sve se to može razmotriti s ergonomskog motrišta, što podrazumijeva povezivanje percepcijskog i psihomotoričkog statusa vozača s odgovarajućom prometnom situacijom. Jedan od međurezultata koji bi se dobio istraživanjem jesu ulazni parametri za (sustav čovjek – stroj – okoliš) sučelje čovjek - stroj, koji u određenom smislu definira odnos vozača i prometnog okruženja. To dovodi do nužnosti primjene kombinacijske preliminarne simulacije i studijski popraćene analize spoznajnih procesa u ponašanju vozača u gradskom prometu. Mjerenjima, koja bi se trebala obaviti, mogu se uspostaviti određeni kriteriji, koji razlučuju elemente vožnje kao rada koji vozač treba obaviti. Također bi trebalo analizirati povezanosti između spoznajnih procesa i ponašanja vozača u svezi s načinom vožnje, a rezultati analize bi trebali pokazati načine rješavanja problema sigurnog odvijanja gradskog prometa u složenim situacijama. Rezultati istraživanja bi trebali pokazati koristi sustavnog ergonomijskog pristupa rješavanju određenih problema u odvijanju gradskog prometa, što bi trebalo uvjeriti vodstva javnih prometnih poduzeća i proizvođače motornih vozila na potrebu za većim udjelom ergonomije u projektiranju sljedećih generacija javnih prijevoznih sredstava i vozila za osobne potrebe. 

Natrag