zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-5-19
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Oblikovanje i vrednovanje inteligentnih sustava e-učenja. 
Voditelj: Slavomir Stankov
Ustanova: Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije u Splitu 
Sažetak: Predloženim istraživanjem povezujemo paradigmu e-učenja s inteligentnim sustavima e-učenja i to posebice inteligentnim tutorskim sustavima i autorskim ljuskama za njihovu izgradnju u on-site i Web izvedbi. Istražujemo formalizme za prikaz i komunikaciju znanjem, kao i metode vrednovanja sustava e-učenja. Promatramo i ulogu e-učenja u razvoju «umreženog društvau». Istraživanja predstavljaju nastavak znanstvenog i istraživačkog rada započetog još 1992. na modelu Tutor–Expert System i njegovoj prvoj implementaciji kao on–site hipermedijske autorske ljuske za oblikovanje inteligentnih tutorskih sustava. E-učenje je omogućeno u sustavima e-učenja. Tehnologije isporuke nastavnih sadržaja u sustavima e-učenja temelje se na specifikacijama i normama za oblikovanje objekata učenja. Objekt učenja je ponovno upotrebljiv, medijski nezavisna kolekcija informacija korištena kao modularni građevni blok sadržaja e-učenja. Posebne norme i specifikacije omogućavaju opis objekta učenja kao i njihovu upotrebljivost u sustavima e-učenja. Inteligentni sustavi e-učenja poboljšavaju proces stjecanja znanja, vještina i sposobnosti u interakciji s nastavnim sadržajima koji su organizirani uz pomoć ponovno upotrebljivih objekata učenja. Inteligentni tutorski sustavi predstavljaju okruženje procesa učenja i poučavanja prilagođeno individualnim značajkama učenika. Autorske ljuske za izgradnju inteligentnih tutorskih sustava raspolažu s ontološkim okruženjem koje stručnjaku omogućava oblikovanje baza područnog znanja, učitelju oblikovanje nastavnih sadržaja i učeniku učenje, poučavanje i testiranje područnog znanja. Metodologija za vrednovanje učinka procesa učenja i poučavanja kod sustava e-učenja ispituje da li i u kojoj mjeri učenici učinkovito uče uz njihovu pomoć. Metodologija i model vrednovanja razvijen za inteligentne tutorske sustave bit će primjenjiv općenito na sustave e-učenja. Predloženim projekt će se ostvariti pretpostavke za usvajanje specifikacija i normi za oblikovanje autorskih ljuski za izgradnju inteligentnih tutorskih sustava, usvajanje ontoloških formalizama za oblikovanje znanja, usvajanje protokola za komunikaciju prirodnim jezikom u inteligentnim tutorskim sustavima, te usvajanje metodologije vrednovanja učinka sustava e-učenja. Rezultati istraživanja će se u ovom razdoblju primjenjivati u vidu četiri ciklusa prototipnih testiranja sustava sa sudionicima svih obrazovnih razina od učenika u primarnom obrazovanju do studenata na akademskoj razini obrazovanja. 

Natrag