zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-5-7
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Upotrebljivost i prilagodljivost sučelja inteligentnih autorskih ljuski 
Voditelj: Andrina Granić
Ustanova: Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije u Splitu 
Sažetak: Predloženo istraživanje generira i promiče nove spoznaje, koncept 'korisničkih sučelja za sve' (UI4All), te ulaže sustavan napor usmjeren primjeni principa, metoda i alata za povećanje upotrebljivosti i pristupačnosti tehnologija informacijskog društva bilo kome, s bilo kojeg mjesta, te u bilo koje vrijeme. Korisnička sučelja, kao ključan segment svih interaktivnih proizvoda, aplikacija i usluga, imaju izuzetno važnu ulogu u kontekstu kada se kategorija 'tipičnog' korisnika više ne može identificirati. Siromašan dizajn sustava e-učenja, čije je sučelje (još uvijek) njihova Ahilova peta, jedan su od osnovnih razloga sporog napretka u području e-učenja, uzrokujući otežano stjecanje znanja, vještina i sposobnosti. Primjena UI4All koncepta u inteligentnim autorskim ljuskama (IAS) koje stručnjacima i učiteljima računalnim neprofesionalcima omogućavaju razvoj inteligentnih tutorskih sustava, znatno će unaprijediti do sada netransparentan i siromašan dizajn, osnažujući time proces učenja i poučavanja, te povećavajući inteligentno ponašanje sustava. Mogućnost dinamičkog prilagođavanja sučelja, zavisno ili nezavisno o korisnikovom zahtjevu, dodatno će poboljšati upotrebljivost ljuske koja kroz različite stupnjeve 'inteligentnog' ponašanja vodi računa o individualnoj interakciji. Ciljevi istraživanja su: (i) određivanje skupa principa dizajniranja i izgradnje upotrebljivih IAS, dodatno sagledavajući perspektivu učenja, (ii) definiranje metodologije vrednovanja upotrebljivosti, (iii) određivanje skupa principa dizajniranja i izgradnje pristupačnih IAS, dodatno sagledavajući perspektivu učenja, (iv) definiranje metodologije vrednovanja pristupačnosti, (v) razvoj mehanizma dinamičkog prilagođavanja sučelja IASa individualnoj interakciji, te (vi) definiranje metodologije vrednovanja prilagodljivog IASa. Istraživanje predstavlja važan iskorak k određivanju potrebne heuristike upotrebljivosti i pristupačnosti, kao i zajedničke konsolidirane metodologije vrednovanja sustava e-učenja, te specifično IAS, uz dodatno sagledavanje prespektive učenja. UI4All koncept osnažuje se ikorporiranjem mehanizma dinamičkog prilagođavanja sučelja, koje vodi računa o heterogenosti korisnika adaptirajući se individualnoj interakciji. Primjenjena metodologija vrednovanja razlikuje prilagodljiva svojstava ljuske od njezine opće upotrebljivosti, te predstavlja znatan napredak u području koje još uvijek zahtijeva daljnja opsežna istraživanja, kao i empirijska potvrđivanja. 

Natrag