zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-5-15
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Modeliranje ponašanje kolničkih konstrukcija cesta s asfaltnim zastorom 
Voditelj: Tatjana Rukavina
Ustanova: Građevinski fakultet, Zagreb 
Sažetak: Dobro održavana cestovna mreža osnovni je preduvjet djelotvornog sustava cestovnog prijevoza, neophodnog za razvoj gospodarstva. U zemljama s visoko razvijenom cestovnom mrežom troškovi njenog održavanja neprestano rastu prevladavajući nad troškovima izgradnje novih cesta. Ovaj se trend u Hrvatskoj još ne osjeća no sredstva koja se ulažu u održavanje cesta sve su značajnija, iako nedostatna u odnosu na stvarne potrebe. Stoga se primjenom sustava gospodarenja kolnicima učinkovitost ulaganja želi povećati uvođenjem sistematičnog i prije svega pravovremenog pristupa potrebama održavanja. Upotrebom pouzdanih i realističnih modela ponašanja moguće je predviđanje budućeg stanja kolnika pod djelovanjem prometnog opterećenja, uz primjenu različitih načina održavanja, a na temelju poznavanja njegovog sadašnjeg stanja. Modeliranjem ponašanja kolnika, omogućilo bi se predviđanje preostalog vijeka uporabe kolnika sa i bez poduzimanja određenih mjera održavanja, uzimajući u obzir planirano prometno opterećenje, jednako kao i analiza i optimiranje vrste i vremena primjene različitih aktivnosti održavanja a time i odabir najpovoljnijeg rješenja. Za predviđanje ponašanja kolnika neophodni su modeli oštećivanja, kojima je moguće predvidjeti kada će određena dionica ceste dosegnuti onaj stupanj strukturalne ili funkcionalne degradacije koji ne zadovoljava ni korisnike cesta ni cestovne uprave. Osnovni cilj ovog projekta je definiranje jasnih i jednoznačnih modela oštećivanja kolnika za mrežu hrvatskih cesta svih kategorija ovisno o prometnom opterećenju i uvjetima okoline, za savitljive i polukrute kolnike upotrebom standardnih metoda linearne regresije. U postupku prikupljanja relevantnih podataka neophodnih za definiranje modela koristiti će se najsuvremenije nerazorne metode mjerenja. Ispravnost u okviru projekta definiranih modela ponašanja provesti će se ocjenom njihove uporabivosti za predviđanje ponašanja kolnika na odabranim ispitnim dionicama koje nisu bile razmatrane u postupku definiranja modela. U okviru projekta definirani modeli predstavljali bi ključni element u hrvatskom sustavu gospodarenja kolnicima pri optimizaciji vremena poduzimanja određenih mjera održavanja, rehabilitacije ili rekonstrukcije, uzimajući u obzir ekonomsku analizu troškova primjene različitih rješenja kao i pravovremenost njihovog poduzimanja, a što bi u konačnici zasigurno dovelo do smanjenja ukupnih troškova održavanja mreže cesta. 

Natrag