zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-28
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima 
Voditelj: Stjepan Lakušić
Ustanova: Građevinski fakultet, Zagreb 
Sažetak: Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima jedno su od glavnih uzroka smanjenja kvalitete života u urbanim sredinama, a razlog tome je činjenica što kolosijeci vrlo često prolaze u blizini stambeno poslovnih zona. Povišene razine buke i intenziteta vibracija, danas su najčešći razlog sve učestalijih pritužaba građana koji žive i rade u gradskim područjima smještenim uz prometne koridore sa značajnim tramvajskim i željezničkim prometom. Navedeno upućuje na činjenicu da se izgradnji tramvajskih i željezničkih pruga u urbanim sredinama treba pristupati pažljivo, uzimajući u obzir ne samo ekonomsko-tehničke pokazatelje već i ekološke, tj. voditi računa o smanjenju buke i vibracija uslijed prolaska tračničkih vozila. Zbog navedenog, predloženi projekt posebnu pozornost posvetiti će mjerama za smanjenje buke i vibracija. U istraživanju pažnja će se usmjeriti na vozila (brzina, vrsta i stanje kotača, karakteristike primarnog i sekundarnog ovjesa), te na kolosijek (karakteristika vozne površine, tip kolosiječne konstrukcije, sistem pričvršćenja tračnice, način zatvaranja kolosijeka). Neravnine na voznoj površini tračnice te kotačima vozila u najvećoj mjeri su razlog povećanja dinamičkih sila te povećanja buke i vibracija, kako kolosijeka tako i okolnih objekata. Istraživanja u okviru predloženog projekta provoditi će se eksperimentalno (mjerenja na terenu i u laboratoriju) te proračunima primjenom odgovarajućih računalnih programa (SIMPACK i ABAQUS). Terenska mjerenja obuhvatila bi mjerenja razine buke te intenziteta vibracija kako na tramvajskim tako i na željezničkim kolosijecima, dok bi laboratorijska ispitivanja obuhvatila ispitivanja pojedinih komponenti kolosiječne konstrukcije (podloške ispod nožice tračnice, elastične pritiskalice, ispitivanje zavara tračnica). Kako Hrvatska nema smjernice iz područja vibracija kolosijeka, rezultati istraživanja omogućili bi donošenje Pravilnika o dopuštenim vibracijama kako kolosijeka tako i okolnih objekata. 

Natrag