zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-5-19
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Hrvatska i bliskosrodne kulturnojezične zajednice 
Voditelj: Anita Peti-Stantić
Ustanova: Filozofski fakultet, Zagreb 
Sažetak: Projekt će obuhvatiti istraživanja iz područja slavenske jezikoslovne tipologije te opće i poredbene povijesti južnoslavenskih jezika i kultura. Pri tome će se nastojati otkriti i protumačiti različiti tipovi odnosa između hrvatskoga jezika i kulture kao polazišnih i drugih bliskosrodnih jezika i kultura. U skladu s tim istražuju se i odnosi hrvatskoga prema južnoslavenskim jezicima i prema latinskome kao drugom jeziku hrvatske kulture. Svi istraživači na projektu bavit će se dvama osnovnim pitanjima: 1. istraživanjem tipoloških odnosa (posebno odnosima između sintaktičkih i mofoloških kategorija s naglaskom na istraživanju stilotvornosti linearnoga rečeničnoga ustrojstva, ali i istraživanjem pozicije tzv. “hibridnih žanrova” u kontekstu interkulturalnosti) 2. istraživanjem standardološke problematike (u lingvističkome dijelu tipologijom unutarjezičnih i izvanjezičnih silnica koje su dovele do oblikovanja ovakvih standardnih jezika kakvi su danas na južnoslavenskom prostoru; u kulturnocivilizacijskome dijelu propitivanjem uvriježenih obrazaca pisanja nefikcionalnih tekstova te njihov utjecaj na oblikovanje popularno-znanstvenoga funkcionalnoga stila u dijakronijskoj i u sinkronijskoj perspektivi). Navedeni nacrt ostvarivat će se, uz korištenje građe iz svih dostupnih bliskosrodnih jezika, na trima razinama: 1. poredbenom analizom kulturnocivilizacijskog pojmovlja i terminologije, i to usustavljivanjem znanja o sintaktičkoj i popularnoznanstvenoj terminologiji u poredbenoj perspektivi od druge polovice 19. stoljeća do danas 2. istraživanjem razlikovnosti i stilotvornosti pojedinih jezičnih obilježja jednog funkcionalnog jezičnog sustava te uspoređivanjem s obilježjima drugoga jezičnog sustava 3. problematiziranjem standardnojezične kompetencije, i to na osnovi uspostavljanja poredbenopovijesnoga okvira za rekontekstualizaciju povijesti predstandardizacijskih silnica prije oblikovanja pojedinačnih standardnih jezika s jedne strane, a s druge dovršavanjem i objavljivanjem rezultata istraživanja stavova i standardnojezične kompetencije. 

Natrag