zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-5-18
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika 
Voditelj: Jelena Mihaljević-Djigunović
Ustanova: Filozofski fakultet, Zagreb 
Sažetak: Dosadašnje spoznaje o procesu usvajanja drugoga jezika i procesu poučavanja stranih jezika temelje se uglavnom na opisima jezika-cilja, opisima nekih aspekata nastave te nekih karakteristika učenika. Ono što nedostaje jest analiza proizvoda, tj. učenikova međujezika (engl. learner language/interlanguage). Uvid u učenikov međujezik omogućio bi bolje razumijevanje procesa usvajanja jezika i dodatno osvijetlio i rezultate opisa jezika-cilja, nastave i karakteristika učenika. U sklopu projekta prikupit će se hrvatski učenički korpus (HUK) engleskoga jezika učenika osnovnoškolske dobi kako bi se, pomoću longitudinalnog pristupa, opisao njihov međujezik u različitim fazama razvoja. Analize će se provesti na fonetsko-fonološkoj, morfo-sintaktičkoj i leksičkoj razini, te na razini metajezične i strateške kompetencije. Kako bi se stekao cjelovit uvid u razvoj međujezika, rezultati će se razmatrati uzimajući u obzir karakteristike nastave i karakteristike učenika. Nalazi prikupljeni na hrvatskom učeničkom korpusu usporedit će se s nalazima mađarskog učeničkog korpusa te rezultatima istraživanja međujezika višejezičnih govornika provedenih u nekoliko glavnih europskih istraživanja. Očekuje se da će razvoj međujezika biti različit za različite jezične razine, da će prevladavati pogreške uvjetovane interferencijom materinskoga jezika te da će razlike u rezultatima biti povezane s kvalitetom nastave i individualnim osobinama učenika. Predloženim istraživanjem omogućio bi se sustavan opis razvoja učenikovog međujezika, uvid u utjecaj nastave na jezični razvoj učenika te utjecaj individualnih osobina učenika na taj razvoj. Posebna važnost predloženoga istraživanja leži u stvaranju HUK-a za engleski jezik koji će i nakon završetka projekta istraživačima omogućavati neprestano dopunjavanje korpusa i njegovo korištenje za daljna istraživanja usvajanja engleskog jezika; prikupljeni material služit će kao neprocjenjiv izvor podataka za osmišljavanje i kreiranje nastavnih materijala (uključujući rječnike i gramatičke priručnike), za izradu deskriptora za jezične testove, za inovacije u nastavi engleskog jezika (uvođenje DDL - data-driven learning). Nove spoznaje do kojih će istraživanje dovesti mogu imati izravnu primjenu u daljnoj razradi Hrvatskoga nacionalnoga standarda za engleski jezik, razradi koncepta Državne mature te obrazovanje budućih nastavnika na diplomskoj i poslijediplomskoj razini. U sklopu projeka izradit će se glosarij stručnih termina na hrvatskom jeziku. 

Natrag