zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-26
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Njemački i hrvatski jezik u dodiru - didaktički i psiholingvistički aspekti 
Voditelj: Maja Hausler
Ustanova: Filozofski fakultet, Zagreb 
Sažetak: Svrha ovog projekta je unaprijediti nastavu njemačkog jezika u Hrvatskoj kako bi učenici do završetka školovanja stekli kompetenciju potrebnu za adekvatnu komunikaciju njemačkim jezikom u privatnom i profesionalnom životu. Polazimo od pretpostavke da efikasnije učenje stranih jezika omogućuje nastava koja se temelji na spoznajama relevantnih znanstvenih disciplina, te da je, s druge strane, nastava stranih jezika bitno određena faktorima okoline koji proizlaze iz školske politike u vezi s učenjem stranih jezika, zatim specifičnom pedagoškom tradicijom naše zemlje u području podučavanja njemačkog jezika, i, konačno, institucionalnim uvjetima. Ovim projektom želimo istražiti mogućnosti primjene suvremenih znanstvenih spoznaja, u prvom redu spoznaja stečenih istraživanjem stjecanja drugog i daljnjih jezika, zatim stečevina suvremenih lingvističkih disciplina te komunikacijskih i pedagogijskih znanosti, u nastavi njemačkog jezika u Hrvatskoj. Nastavljajući istraživanja i aktivnosti projekta "Podučavanje i učenje njemačkog jezika u Hrvatskoj" (2001-2005), ovim projektom želimo provesti analizu nastavnih metoda i sadržaja u nastavi njemačkog jezika s obzirom na njihovu usklađenost sa suvremenim trendovima u glotodidaktici, i na utemeljenost u bazičnim znanstvenim disciplinama te na uklapanje Hrvatske u europski obrazovni sustav, uz poštovanje specifičnih datosti u Hrvatskoj. Kao rezultate očekujemo sagledavanje specifičnosti podučavanja i učenja njemačkog jezika u Hrvatskoj. Te bismo spoznaje primijenili u sveučilišnim udžbenicima i priručnicima za studente nastavničkih usmjerenja germanistike, pri koncipiranju nastavnih materijala za učenje njemačkog jezika, te u koncipiranju kurikuluma za stručno obrazovanje studenata i pri usavršavanju nastavnika. Projekt bi, osim toga, obuhvatio ova istraživanja: 1 istraživanje zastupljenosti učenja njemačkog jezika u obrazovnom sustavu Hrvatske, 2 istraživanje osobitosti usvajanja njemačkog jezika učenika s hrvatskim kao materinskim jezikom, 3 istraživanje ranog učenja njemačkog jezika, 4 istraživanje nastave njemačkog jezika za pravnu i upravnu struku, 5 istraživanje književnih i kulturoloških sadržaja u nastavi njemačkog jezika. 

Natrag