zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-5-6
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Hrvatski jezik- prostor nacionalnog identiteta u dvojezičnim zajednicama 
Voditelj: Irena Vodopija
Ustanova: Učiteljski fakultet u Osijeku 
Sažetak: S obzirom na karakter projekta odabrana je deskriptivno-analitička metoda a osnovni je postupak analiza dokumentacije.Pretpostavlja se da će analiza stanja i na njoj utemeljena strategija učenja i poučavanja hrvatskoga jezika u dvojezičnim zajednicama dovesti do još bolje komunikacijske kompetencije na hrvatskom jeziku i njegova očuvanja. Hrvatski je izložen i asimilacijskim procesima u manjinskim zajednicama. Jedan od pouzdanih načina očuvanja maloga i manjinskoga jezika njegovo je uključivanje u obrazovni sustav. Stoga treba utvrditi ulogu hrvatskoga jezika u obrazovanju hrvatske manjine u Mađarskoj, ali i mađarske u Hrvatskoj. Budući da se hrvatski jezik kao jezik manjine održao u cijeloj obrazovnoj vertikali od hrvatskoga vrtića do studija hrvatskoga jezika u Pečuhu u Republici Mađarskoj, predmet je interesa mjesto hrvatskoga jezika u tom obrazovnom sustavu. Ovim je projektom postavljeno nekoliko ciljeva. Potrebno je: • identificirati sve razine obrazovnoga sustava manjinskih zajednica, hrvatske u Mađarskoj i mađarske u Hrvatskoj • analizirati planove i programe rada, posebice one koji se odnose na učenje, odnosno nastavu hrvatskoga jezika u cijeloj obrazovnoj vertikali • analizirati udžbenike i ostalu literaturu namijenjenu učenju i poučavanju hrvatskoga jezika • analizirati metode poučavanja i metodički instrumentariji • utvrditi učeničku pisanu kompetenciju na hrvatskom jeziku • analizirati jezične i stilske pogrješke dvojezičnih učenika • utvrditi i analizirati pogrješke koje su posljedica interferencije dvaju jezika • identificirati i ostale poticatelje učenja i očuvanja hrvatskoga jezika izvan manjinskoga obrazovnoga sustava-znanstvene, prosvjetne, kulturne institucije i mediji • analizirati tiskovine na hrvatskom jeziku u dvojezičnim zajednicama.S obzirom na karakter projekta odabrana je deskriptivno-analitička metoda a osnovni je postupak analiza dokumentacije.Pretpostavlja se da će analiza stanja i na njoj utemeljena strategija učenja i poučavanja hrvatskoga jezika u dvojezičnim zajednicama dovesti do još bolje komunikacijske kompetencije na hrvatskom jeziku i njegova očuvanja. 

Natrag