zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-5-6
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Razvijanje učenikove samostalnosti uz pomoć Europskog jezičnog portfolija (EJP) 
Voditelj: Yvonne Vrhovac
Ustanova: Filozofski fakultet, Zagreb 
Sažetak: Zamisao projekta je razviti i primijeniti u Hrvatskoj neke ideje Vijeća Europe na osnovi dvaju referentnih didaktičkih materijala: Zajedničkog europskog referentnog okvira za jezike: učenje, poučavanje, vrednovanje (ZEROJ) namijenjenog stručnjacima i Europskog jezičnog portfolija (EJP) osobnog dokumenta svakog korisnika jezika. S obzirom na hrvatski prijevod ZEROJ-a (Školska knjiga, 2005) i postojanje pilotiranih i jednog validiranog hrvatskog EJP-a, smatramo da EJP, kao u mnogim europskim zemljama, treba naći svoje mjesto i u hrvatskom obrazovnom sustavu. Projektom bi se provelo istraživanje o učenikovoj samostalnosti u učenju stranih jezika s učenicima osnovnoškolske dobi koji uče engleski, francuski, njemački i talijanski jezik uz pomoć suvremenih didaktičkih materijala. Cilj istraživanja je utvrditi je li razvijena samostalnost učenika na osnovnoškolskoj razini na satu stranog jezika, jesu li nastavnici i učenici upoznati sa suvremenim materijalima ZEROJ i ELP i jesu li spremni rabiti ih (takav rad zahtijeva od učenika samopromatranje, samovrednovanje znanja i vještina na lingvističkoj, komunikacijskoj i interkulturalnoj razini), u kojoj su mjeri učenici svjesni da postoje veze među jezicima te da se učenje drugog, trećeg ili bilo kojeg stranog jezika u nekim segmentima osniva na poznavanju prvog stranog jezika te dokazati kako valja razviti i osvijestiti postojanje veza među jezicima pri poučavanju/učenju dvaju i više stranih jezika i kako znanja u jednom jeziku mogu pridonijeti boljem ili lakšem učenju drugog ili trećeg jezika. Pretpostavljamo da kod učenika nije dovoljno razvijena samostalnost pri izboru didaktičkih materijala, određivanju ciljeva rada, primjenjivanju strategija rada te samostalnom vrednovanju postignutog cilja te da nastavnici još nisu detaljno upoznati s primjenom ZEROJa i ELPa u nastavi stranih jezika. Istraživanje bi pridonijelo spoznajama o učenju i usvajanju stranih jezika u didaktičkoj i prirodnoj sredini, o učenikovim razlikama u kompetencijama kod jednog jezika što je dokaz postojanja individualnih razlika u procesu učenja jezika te o razlikama u kompetencijama između nekoliko stranih jezika koje uči. Pretpostavljamo da bi na nacionalnoj razini projekt unio značajne promjene u školski sustav razvijajući nove pristupe procesu učenja stranih jezika, a na međunarodnoj razini bogatu suradnju sa zemljama koje uvode reforme u svoj školski sustav. 

Natrag