zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-28
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije 
Voditelj: Vladimir Takšić
Ustanova: Filozofski fakultet, Rijeka 
Sažetak: Emocionalna inteligencija (EI) uključuje sposobnosti brzog zapažanja procjene i izražavanja emocija; sposobnost uviđanja i generiranja osjećanja koja olakšavaju mišljenje; sposobnosti razumijevanja emocija i znanje o emocijama; i sposobnost reguliranja emocija u svrhu promocije emocionalnog i intelektualnog razvoja (Mayer i Salovey, 1999). U području mjerenja individualnih razlika u EI najčešće se spominju dva pristupa: a) samoprocjene vlastitih sposobnosti i b) ispitivanje emocionalne inteligencije testovima uratka. Usprkos velikom interesu istraživača, u području konstrukta EI još uvijek je relativno mali broj mjernih instrumenata (testova i upitnika) osnovano na valjanim teorijskim temeljima. Tijekom posljednjeg desteljeća vidljiv je povećani interes za razvoj programa koji za cilj imaju razvijati socijalne i emocionalne vještine. Cilj Projekta je validirati dosada konstruirane, ali i razviti nove znanstveno utemeljene instrumente (testove sposobnosti i upitnike) za empirijsku provjeru konstrukta emocionalne inteligencije (kompetentnosti). Instrumenti će osim na hrvatskim uzorcima ponovno biti provjereni i u drugim zemljama na tri kontinenta (Europa, Azija i Sjeverna Amerika), što će omogućiti kroskulturalnu usporedbu sličnosti i razlika. Planirani poslovi na ovom Projektu su nastavak radova na Projektu koji je u periodu od 2002-2005. godine financiralo MZOŠ u okviru kojeg je formiran međunarodni tim stručnjaka, a čine ga istraživači iz Hrvatske, SAD, Finske, Portugala, Španjolske, Slovenije, Japana i Švedske. U pokušaju odgovora na osnovni cilj istraživanja koristit će se metode samoprocjena, kao i metoda testova, odnosno objektivnog provjeravanja individualnih razlika u stupnju razvijenosti emocionalnih sposobnosti. U analizi dobivenih rezultata koristit će se različite multivarijatne metode koje se uobičajeno koriste kod konstrukcije i validacije mjernih instrumenata, ali i nove metode obrade podataka koje će se razvijati i provjeravati stručnjaci u okviru Programa. Paralelno s razvojem i validacijom mjernih instrumenata, provodio bi se i program razvoja EI, namjenjen djeci osnovnoškolske dobi razvijen na Yale sveučilištu (Maurer i Brackett, 1999). Pouzdane i valjane mjere EI, razvijene tijekom Projekta, koristile bi u evaluaciji uspješnosti ovog programa. 

Natrag