zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-27
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata 
Voditelj: Ingrid Brdar
Ustanova: Filozofski fakultet, Rijeka 
Sažetak: Dobrobit je složeni konstrukt koji se odnosi na optimalna iskustva i funkcioniranje pojedinca. U zadnjih dvadesetak godina napravljen je znatan napredak u razumijevanju načina na koji ciljevi pridonose dugoročnom osjećaju dobrobiti. Lazarus zaključuje (1991) da je sreća ono što osjećamo na našem putu prema cilju, odnosno napredovanje prema ostvarivanju naših ciljeva. Samoregulacija je važna vrlina koja određuje dobrobit (Park, Peterson i Seligman, 2004). Učenici koji primjenjuju samoregulaciju u učenju imaju bolji školski uspjeh (Pintrich i De Groot, 1990), ne motiviraju ih samo ocjene ili odobravanje drugih ljudi, već i samo učenje (Schunk, 1995). Učinkovito suočavanje sa školskim neuspjehom nužan je preduvjet za samoregulirano učenje, jer su strategije suočavanja medijator odnosa između ciljne orijentacije u učenju i školskog uspjeha (Brdar i sur., 2006). Glavni je cilj ovog projekta istražiti uvjerenja, karakteristike i iskustva koji imaju pozitivne učinke na dobrobit i mentalno zdravlje adolescenata. Da bi se cilj ostvario, analizirat će se samoregulacijski mehanizmi u školskom kontekstu i povezati odrednice i ishode samoregulacijskih procesa u učenju i suočavanju s neuspjehom u školi, istražit će se životni ciljevi adolescenata, njihove odrednice i posljedice na različite aspekte dobrobiti, i dobivene rezultate primijeniti u kreiranju programa namijenjenih razvoju različitih vještina i sposobnosti adolescenata. Dosadašnja istraživanja pokazuju da osobne snage i potencijali imaju važnu ulogu u pozitivnom razvoju mladih, ne samo kao zaštitni faktori koji sprečavaju psihopatologiju nego i kao uvjeti za poticanje rasta i razvoja. Polazna hipoteza jest da se one mogu razvijati i jačati odgovarajućim roditeljskim ponašanjem, školovanjem i programima za razvoj adolescenata. Očekujemo da će se utvrditi neki socijalni i kontekstualni uvjeti koji potiču motivaciju i zdravi psihološki razvoj adolescenata. To će dati smjernice za poticanje razvoja njihovih potencijala i vještina, koji bi trebali rezultirati boljim uspjehom i osjećajem dobrobiti. Istraživanje će uključiti transverzalni i longitudinalni nacrt, a podaci će se obraditi primjerenim statističkim analizama. Istraživanje uvjeta koji potiču odnosno otežavaju razvoj pozitivnih potencijala kod adolescenata ima teorijsko i praktično značenje, jer pridonosi ne samo formalnom znanju o uzrocima ljudskog ponašanja nego i izgradnji socijalne okoline koja optimizira ljudski razvoj, učinak i dobrobit. 

Natrag