zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-5-8
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju 
Voditelj: Ivan Prskalo
Ustanova: Učiteljski fakultet 
Sažetak: Tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje zbog svog značaja za skladan razvoj antropoloških obilježja djece jedinstveno je po mogućnostima i posebnostima. Malo koja aktivnost djeteta ima toliko značajan učinak na kvalitetu življenja kao tjelesno vježbanje, koje se postiže stručno osmišljenom kineziološkom edukacijom procesom transformacije antropoloških obilježja, motoričkih znanja i postignuća.To ujedno pretpostavlja da rad treba biti primjeren razvojnim značajkama djece, usmjeren prema optimalnom razvoju i usavršavanju onih znanja, sposobnosti i osobina koje su u pojedinom razvojnom razdoblju primarne za djecu predškolske i mlađe školske dobi. Cilj istraživanja u okviru ovog projekta je uspostaviti sustav praćenja antropoloških obilježja, motoričkih znanja i postignuća te odgojnih varijabli neophodnih za programiranje rada u području kineziološke edukacije djece predškolske i mlađe školske dobi. Ispitati ovisnost razlike morfoloških značajki, motoričkih i funkcionalnih sposobnosti, razine motoričkih znanja i postignuća te odgojnih varijabli, stavova i interesa, prema stavovima roditelja, dobi, spolu i zemljopisnoj pripadnosti. Pored toga utvrdit će se stavovi roditelja, odgojitelja i učitelja u svrhu vrednovanja odgojno - obrazovnog procesa.Na taj način stvorit će se pretpostavke za optimalizaciju kineziološke edukacije u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju. Kako je upravljani proces vježbanja složen proces koji obuhvaća sve elemente dinamičkih odnosa sustava koji upravlja i sustava kojim se upravlja, a odnose se na procedure planiranja, programiranja, provođenja i kontrole učinaka određenog procesa vježbanja i zadače koje slijede iz postavljenog cilja su usmjerene u više pravaca. Zadaće su usmjerene na definiranje antropološkog statusa, razine motoričkih znanja i postignuća, odgojnih varijabli prije svega interesa i stavova o tjelesnom vježbanju kod djece u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju a sukladno tomu i utvrđenim faktorima ograničenja postavljanju odgovarajućeg cilja za svaku dobnu skupinu izraženog kao skup normi ili kriterijskih varijabli. Nadalje potrebno je dobiti informacije o sadržajima i njihovom utjecaju na djecu u ovim razvojnim razdobljima, modalitetima rada, organizacijskim oblicima rada te kontroli učinaka procesa vježbanja. Ove spoznaje se direktno primjenjuju u radu s djecom predškolske i mlađe školske dobi a postaju izuzetno korisna informacija studentima učiteljskih učilišta. 

Natrag