zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-5-7
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Interkulturalna ishodišta pedagoške misli i odgojnog djelovanja u Hrvata 
Voditelj: Marko Pranjić
Ustanova: Hrvatski studiji, Zagreb 
Sažetak: Suvremena pitanja koja nužno upućuju na suživot i preplitanje različitih kultura imaju svoje duboke povijesne korijene. Nekada je tome u Europi bila glavna okosnica helenizam potom helenističko-rimska tradicija da bi se polako prešlo na onu kršćansku a iz nje i na pojedine jezičnim idiomom objedinjene kulture: franačka, germanska, anglosaksonska, slavenska… kako bi završilo s insistiranjem na lokalnom i specifičnom odnosno nacionalnom što je po sebi, naravno, produbilo i "ukorijenilo" određeni koncept ali postupno blijedila slika općeobjedinjujućeg iako su ostajali njeni vrlo razvidni tragovi. Ponovnim izvlačenjem na svjetlo istih i ukazujući na njihovu permanentnu (nadvremenku i nadnacionalnu) vrijednost te pravilnom kontekstualizacijom nacionalnog dolazi se do simbioze koja istovremeno jamči razvoj globalizirajućeg ali njeguje i narodnosno kao njegovu integralnu sastavnicu. Pedagoške teorije u Hrvata i odgojna djelovanja koja su se na njima zasnivala prošli su sličan povijesni proces kao i kod drugih europskih naroda gdje se jedno vrijeme jako insistiralo, nadahnjivalo i argumentiralo globalizirajućim vrijednostima: helenskim, rimskim, kršćanskim pri čemu su izrastale i vrijednosti koje bismo mogli nazvati specifično narodnosnim a u XX. stoljeću kao uostalom i u velikom dijelu tzv. istočne Europe, u Hrvatskoj je ideologizirajuća konotacija odgojne teorije i prakse počela vrlo selektivno gledati na davno i bliže naslijeđe tako da su se stvarale disproporcije koje bi se u budućnosti mogle vrlo teško teorijski pravdati a još manje praktično primjenjivati. Polazeći stoga od aktualne potrebe za novim i primjerenijim a respektirajući i europsko okruženje koje je inauguriralo odgojnoteorijske vrijednosti s "dužim dahom" i dokazanom permanentnom vrijednošću, projekt ima za cilj sustavno istraživati korijene intra- i interkulturalnih odgojnoznanstvenih teorija te vrlo različitih odgojnih djelovanja koja su zasnivana na njima od antike do moderne kako bi se iskristalizirali općevažeći pedagoško odgojni koncepti koji bi u sebi sadržavali (nad)nacionalno a bili krajnje primjereni odgajaniku u Hrvatskoj pred kojim interkulturalno prožimanje i uvjetovanje stoji kao zadatak i izazov. 

Natrag