zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-5-7
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo 
Voditelj: Dijana Vican
Ustanova: Sveučilište u Zadru 
Sažetak: U društveno-kulturnim i gospodarskim promjenama Hrvatske poduzetništvo se pojavljuje kao nova društveno-kulturna vrijednost, dominantni gospodarstveno-strateški cilj, a time implicitno odgojnoobrazovna vrijednost i cilj. Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo istovremeno ima svoje geografsko-antropološko uporište, osobito s obzirom na regionalnu raznolikost zemlje, a napose otoke i priobalje kao greografsku specifičnost. U ovom istraživačkom projektu poduzetništvo će se razmatrati na nekoliko razina: a) teorijskoj - kroz fenomene kreativnosti i inovacije, koordiniranje stvaralaštva, upravljanje i suradnju, donošenje odluka, rješavanje problema, osvješćivanje cilja kao poslovne zamisli - koje poduzetništvo kao vrijednost i cilj pretpostavljaju aplikativnoj razini, b) kreiranju odgojnoobrazovnih programa za razvoj kompetitivno-kooperativnih, komunikacijskih, upravljačkih vještina i sposobnosti na svim razinama formalnog školskog sustava, c) kreiranju nacionalnog kvalifikacijskog standarda, d) ispitivanju odgojnoobrazovnih potreba s obzirom na lokalna i regionalna obilježja i specifičnosti, te osmišljavanju i i zradi originalnih aplikativnih odgojnoobrazovnih modela i programa, e) kreiranju odgojnoobrazovnih programa za djecu, mlade i odrasle koji su napustili redovito školovanje (tzv. "drop out"), f) kreiranje diferenciranih odgojnoobrazovnih programa za djecu, mlade i odrasle koji imaju trajna oštećenja na motoričkom, osjetilnom i/ili mentalnom području. Socijalni udio kompetencija u promjenjenom svijetu rada i profesija pokazao se relevantnim koliko i udio same struke. Osobito je relevantno oživotvoriti poduzetništvo kao životnu i profesionalnu vrijednost (poduzetnički duh) s početkom školovanja, a unaprjeđivati je na razini srednjeg, napose strukovnog obrazovanja, te usavršavati na razini visokog obrazovanja. 

Natrag