zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-5-7
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima 
Voditelj: Renata Miljević-Riđički
Ustanova: Učiteljski fakultet 
Sažetak: Kvaliteta konteksta u priličnoj mjeri određuje kvalitetu dječjega življenja, a time i odgoja i razvoja djeteta u ustanovi za rani odgoj i obrazovanje. (Dahlberg, Moss, Pence,1999, Bowman, Donovan, Burns, 2001). Glavna je hipoteza ovog istraživanja: Dobro organizirana, visokopoticajna, kvalitetna okolina u dječjem vrtiću, koja uključuje suvremene metode u odgoju djece, te odgovarajuće, poticajne modele i sadržaje unaprijediti će dječji odgoj i razvoj, kako kognitivni, tako i ostale aspekte razvoja: razvoj igre, razvoj motoričkih sposobnosti te motoričkih i sportskih vještina, razvoj govora, socioemocionalni razvoj, te razvoj kreativnosti. Glavni cilj ovog istraživanja stvaranje optimalnih, primjerenijih i poticajnijih uvjeta okruženja u kojem se djeca rane dobi odgajaju i obrazuju u našim predškolskim institucijama. Istraživanje predviđa rezultate u nekoliko područja, sa sljedećim ciljevima: 1.Dio istraživanja bit će usmjeren na modele u odgoju, prvenstveno odgojitelje, te na obrazovanje budućih odgojitelja. Jedna od svrha ovog istraživanja je predložiti eventualne promjene ili dopune u obrazovanju odgojitelja predškolske djece (studij i cjeloživotno obrazovanje). Bit će proučeni i ostali modeli koje djeca imitiraju i njihov utjecaj na odgoj djece. 2. Potreban je sveobuhvatan, sustavan pregled sadašnjih koncepcija i metoda odgoja u dječjim vrtićima u Hrvatskoj, njihova usporedba, prednosti i nedostaci. Naš je cilj predložiti integrirani pristup, s najboljim elementima različitih koncepcija. 3. Roditelji i odgojitelji često imaju sasvim konkretne dileme (npr. kada je dijete spremno stati na skije, učiti strani jezik itd.) te je svrha ovog istraživanja dati što više konkretnih uputa koje se odnose na različite razvojne karakteristike djece. Pritom će biti istaknute najprimjerenije metode za učenje pojedinih vještina i razvoj sposobnosti i optimalno vrijeme za njihovo uvođenje u odgoj djeteta. Istraživanje predviđa opažanje i rad u kontrolnim i eksperimentalnim vrtićima. U eksperimentalnim vrtićima primjenjivat će se nove metode te uvoditi i varirati različiti poticaji. Predviđa se longitudinalni pristup, te na kraju projekta, evaluacija podataka i objavljivanje rezultata. Značajno je istaknuti interdisciplinarni pristup u planiranim istraživanjima (hrvatski jezik, lutkarstvo i scenska kultura, kineziologija, pedagogija, razvojna psihologija). 

Natrag