zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-5-5
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Obrazovanje žena u svijetu promjena 
Voditelj: Sofija Vrcelj
Ustanova: Filozofski fakultet, Rijeka 
Sažetak: Položaj pojedinca u određenom društvu pokazatelj je demokratičnosti, pravednosti i humanizma toga društva (države). S obzirom da je većina naroda i zajednica prihvatila humanizam, (dokument UN-a “Univerzalna deklaracija o ljudskim pravima, primjerice), kao (poželjni) etički kodeks za djelovanje na području (univerzalne) politike, (pa i niza drugih politika-, obrazovne, socijalne i drugih.), rasprave o diskriminaciji te ugroženosti i drugim pojavnostima kao posljedicama nehumanog odnosa čine se gotove nepotrebne. Međutim, pedagoške makro i mikro analize govore o nizu devijacija humanizma-siromaštvu, nepismenosti, nasilju, kriminalu, beskućništvu, ratovima, diskriminacijama , tako da je humanizam izgubio definirano i konkretno značenje. U nizu deformacija humanizma, javlja se i diskriminacija žena, unatoč nizu društvenih akcija kojima se ona nastoji spriječiti. Ujedinjeni su narodi usvojili na Općoj skupštini od 18. prosinca 1979 Konvenciju o eliminiranju svih oblika diskriminacija žena. Istaknuto je, pored ostalog, da je u obrazovanju neophodno osigurati jednake uvjete u stvaranju karijere i profesionalnom usmjeravanju. Reforme visokoškolskog obrazovanja u mnogim europskim zemljama orijentirane su na ujednačenu zastupljenost muškaraca i žena među studentima/icama i predavačima/icama, na znanstvenim i tehničkim istraživanjima Dosadašnja praksa u suzbijanju spolnih stereotipa i spolne diskriminacije najčešće se provodila tako da se spolna pravednost temelji na jednostavnim tehnikama- koliki je uspjeh dječaka ili djevojčica, koliko se često prozivaju dječaci a koliko djevojčice i , najčešće, razvoj kurikuluma se svodi na «dodaj žene i izmiješaj raznolikosti». Na temelju navedenog predloženi projekt je primarno orijentiran na ulogu obrazovanja (obrazovnih institucija) kao važnih mjesta” državne predstave” u reproduciraju spolnih stereotipa. 

Natrag