zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-27
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Razvoj i modeliranje fizičkih koncepata u učioničkom i e-okruženju 
Voditelj: Rajka Jurdana-Šepić
Ustanova: Filozofski fakultet, Rijeka 
Sažetak: Kvaliteta učenja i poučavanja fizike mjere se pokazateljima konceptualnog razumijevanja fizičkih sadržaja i razine razvijenosti fizikalnog načina mišljenja. Zbog iznimnog značaja fizike čiji sadržaji i dostignuća u suvremenom svijetu predstavljaju sve potrebniji temelj obrazovanja za znanstveni i tehnološki razvoj, istraživanja učenja fizike su sve aktuelnija i brojnija. Polazeći od pretostavke da se konstruktivistički oblikovanim, interaktivnim edukacijskim sadržajima utemeljenima na kritičnim pokusima najučinkovitije postiže aktivno razumijevanje i nastanak poželjnih i trajnih fizičkih koncepata, cilj ovog razvojnog projekta je istraživanje formiranja fizičkih koncepata, njihovog modeliranja za učenje fizike te recepcije sadržaja i njihove prilagođenosti trenutnom kurikulumu. Istraživanje je usmjereno na - dobivanje spoznaja o razvoju, recepciji, održivosti i čvrstoći usvojenih fizičkih koncepata kroz nekoliko godina praćenja učenika - detekciju optimalnih fizičkih koncepata za određeni učenički uzrast - analizu razloga neprikladnih fizičkih koncepata i mogućnostima njihove adaptacije - razvoj edukacijskih materijala iz fizike za samostalno, interaktivno učenje fizike u učioničkom i e-okruženju - osuvremenjivanje nastavnih sadržaja namijenjenih učenicima, učiteljima te nastavnicima fizike u osnovnim i srednjim školama Metodologijom projekta predviđa se kontinuirano praćenje rezultata istraživanja, anketama učenika i nastavnika te praćenjem kvalitete edukacijskih modula ispitima konceptualnog razumijevanja. Očekuje se primijenjivost rezultata projekta na učenje fizike u školama RH, doprinos rasterećenju osnovnoškolske nastave s aspekta učenika i nastavnika, doprinos permanentnom obrazovanju učitelja i nastavnika fizike te unaprijeđivanju učenja i poučavanja fizike u ključnim elementima: kreativnosti, zastupljenosti aktivnog učenja i ukupnim ishodima. Projektom se predlažu istraživanja i razvoj primjenjivih modela za 4 točke strateškog dokumenta Plan razvoja odgoja i obrazovanja u RH 2005-2010, koji navodi prioritete u razvoju odgoja i obrazovanja te doprinosi razvoju metoda za poboljšanje prirodoznanstvene, tehničke i ICT pismenosti kod učenika i nastavnika te stjecanje novih spoznaja o primjerenosti sadržaja i uspješnosti metodologija učenja i poučavanja u skladu s preporukama europske komisije. 

Natrag