zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-26
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika 
Voditelj: Vlatka Domović
Ustanova: Učiteljski fakultet 
Sažetak: Ključne polazišne spoznaje: Obrazovanje nastavnika značajna je istraživačka tema brojnih međunarodnih institucija (Europska komisija, Vijeće Europe, itd.) koje se bave problemima obrazovanja. Zadaća ovih istraživanja je harmonizacija sustava obrazovanja nastavnika i identifikacija ključnih profesionalnih kompetencija na osnovi kojih se izrađuju programi obrazovanja nastavnika (Common European Principles for Teacher Competences and Qualifications, 2005). U izradi modernih programa inicijalnog obrazovanja nastavnika primjenjuje se model koji se temelji na kompetencijama koje studenti nastavničkih fakulteta trebaju razviti tijekom studiranja (competency - oriented approach). Ciljevi i hipoteze: Glavni cilj ovog projekta jest izraditi nacionalni standard profesionalnih kompetencija nastavnika. Pretpostavlja se: 1. da studijski programi koji se primjenjuju od ove školske godine nisu izrađeni prema modelu koji se temelji na jednoznačno definiranim ključnim profesionalnim kompetencijama na nacionalnoj razini (competence - based model); 2. da programi nisu u dovoljnoj mjeri usklađeni s preporukama europskih institucija o ključnim kompetencijama; 3. da ne postoji međusobna usklađenost među sveučilištima u Republici Hrvatskoj u dijelu programa koji se odnose na ovladavanje profesionalnim kompetencijama; 4. da postoje značajne razlike u dijelu programa koji se odnosi na ovladavanje profesionalnim kompetencijama među nastavničkim fakultetima istih sveučilišta. Iz toga slijedi da studenti različitih nastavničkih fakulteta stječu neujednačene profesionalne kompetencije. Očekivani rezultati: Na osnovi analize međunarodnih dokumenata i evaluacije programa za stjecanje profesionalnih kompetencija nastavnika na hrvatskim sveučilištima bit će izrađen prijedlog nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija u inicijalnom obrazovanju nastavnika. Način provjere rezultata: Analiza dokumenata, istraživanja, programa i empirijska evaluacija provjerom učinaka programa na osposobljenost studenata nastavničkih fakulteta. Važnost predloženog istraživanja: Značenje istraživanja je teorijsko i praktično. Teorijski je doprinos u prilogu teoriji nastavničke profesije, dok se praktični sastoji u stvaranju stručne podloge za praćenje i razvoj kvalitete nastavničkog obrazovanja. 

Natrag