zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-27
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja 
Voditelj: Anita Klapan
Ustanova: Filozofski fakultet, Rijeka 
Sažetak: Prihvaćanje koncepcije cjeloživotnog učenja, sedamdesetih godina prošlog stoljeća, u svijetu, uslijedilo je kao odgovor samoga obrazovnog sektora na neprestane promjene koje se sve većom brzinom događaju u svim područjima: gospodarstvu, tehnologiji, kulturi, komunikacijama i drugdje, dokidanjem tradicionalnog poimanja obrazovanja. Obrazovanje i učenje, kao nikada ranije, priznaje se ne samo kao jedno od temeljnih ljudskih prava, već i obveza svake odrasle osobe koja računa s održavanjem svoje konkurentnosti na tržištu rada i aktivnim sudjelovanjem u društvenoj zajednici. Republika Hrvatska ima vrlo dugu, stoljetnu, tradiciju institucionalnog obrazovanja odraslih. Međutim, tek Strategijom obrazovanja odraslih koju je Vlada Republike Hrvatske donijela u studenom 2004. godine, po prvi puta se u Hrvatskoj obrazovnoj politici obrazovanje odraslih priznaje i prihvaća kao sastavni, jednako važan dio obrazovnog sustava, te se na temeljima koncepcije cjeloživotnog učenja utvrđuju osnovni ciljevi dugoročnog sustavnog razvoja obrazovanja odraslih. Projekt “Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja” polazi od dosadašnjih spoznaja o obrazovanju odraslih u filozofiji i konceptu cjeloživotnog učenja i obrazovanja, ali i od društvenih zahtjeva, postignuća na planu obrazovanja odraslih u Hrvatskoj kao i od aktualnih trendova u različitim filozofskim, antropološkim, sociološkim, pedagoško-andragoškim stremljenjima o cjeloživotnom učenju i obrazovanju kao trenutku vremena u kojem živimo i posljedica koje će promjene imati na globalnom planu društvenih promjena. Poticaj za ovo istraživanje svakako proizlazi i iz relevantnih međunarodnih dokumenata i preporuka kao što je primjerice Hamburška deklaracija o obrazovanju odraslih, Memorandum o cjeloživotnom učenju, kao i temeljna polazišta o cjeloživotnom učenju i u tom kontekstu obrazovanju odraslih u strategiji razvitka Republike Hrvatske. U istraživanju obrazovanja odraslih spomenuti dokumenti i relevantna istraživanja biti će predmetom znanstveno-teorijske analize, a ne puka transmisija čije postavke valja pod svaku cijenu dokazati. 

Natrag