zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-5-3
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH 
Voditelj: Nataša Renko
Ustanova: Ekonomski fakultet, Zagreb 
Sažetak: Ekološka poljoprivredna i prehrambena proizvodnja snažno se razvija u mnogim zemljama, posebice u zemljama EU gdje je i zakonskim propisima jasno definirana. I Hrvatska slijedi zakonsku regulativu i prilagođava se propisima EU(Zakon je donešen 31. siječnja 2001. godine). Zbog velikih prednosti koje pružaju ekološki proizvodi u smislu zaštite zdravlja stanovništva, zaštite okoliša, a i relativno pogodnih odnosno čistih poljoprivrednih tla u RH za proizvodnju ekoloških proizvoda bilo bi potrebito unaprijediti ovaj značajan dio poljoprivredne i prehrambene proizvodnje koji je za sada suočen s mnogobrojnim problemima od kojih bi mogli spomenuti i istaknuti one koji se odnose na administrativne prepreke i kompleksnu proceduru za dobivanje znaka «ekoproizvod», te nedovoljnu organiziranost i educiranost hrvatskih proizvođača ekoproizvoda, posebice u savladavanju svih aktivnosti vezanih za plasman na tržište. Mogli bi konstatirati da je marketinški sustav ponude ekoloških proizvoda u RH izrazito slabo razvijen. Znak «ekoproizvod» malo je prisutan na tržištu. Stoga je cilj ovog znanstvenog projekta: 1.Sagledati marketinške probleme ekoproizvođača na uzorku od 5 najvećih i najrazvijenijih te 10 srednjih i malih obiteljskih gospodarstava u RH s jedne strane, 2.Analizirati potrebe, preferencije, želje i očekivanja potrošača na reprezentativnom uzorku populacije RH od 1000 ispitanika/domaćinstava, s druge strane, te 3.Obraditi nekoliko zemalja EU, SAD, Australije u smislu poznatosti, pozitivnih stavova potrošača i prihvaćanja ekoloških proizvoda iz Hrvatske, a osim toga 4.Ispitati turiste(na uzorku od 300) koji posjećuju Hrvatsku u cilju saznavanja preferencija i prihvaćanja ekoloških proizvoda, kako bi se predložile odgovarajuće marketinške mjere u smislu izbora prikladne ponude, prihvatljive cijene, načina oglašavanja odnosno informiranja potrošača o prisutnosti i dostupnosti ekoloških proizvoda na tržištu. Ukoliko bi se izvršila sva navedena istraživanja moguće bi bilo stvoriti efikasan model za postizanje konkurentskih prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH čime bi se doprinijelo: 1.sačuvanju okoliša i zdravlja stanovništva i 2.kreiranju specifičnog «ekološkog identiteta» Hrvatske države kako u svijesti domaćih tako i stranih potrošača, što bi ukupno doprinijelo razvoju ne samo ekološke proizvodnje nego također razvoju turizma, drugih pratećih grana i time ukupnog gospodarstva RH 

Natrag