zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-5-3
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Istraživanje tržišta u funkciji razvoja specifičnih oblika turizma u Hrvatskoj 
Voditelj: Darko Prebežac
Ustanova: Ekonomski fakultet, Zagreb 
Sažetak: Turizam je jedna od strateških odrednica hrvatskog gospdarstva. Globalizacijski procesi i promjene na tržištu učinili su ga vrlo zahtjevnim. Zahtjevi za osnovnim i dodatnim sadržajima permanentno se razvijaju. Turističko tržište sve je više fragmentirano, javljaju se nove potrebe i novi segmenti. Zbog toga je u turizmu, kao i u svim uslugama, posebno značajno utvrditi različite ciljne skupine i na njih djelovati različitim instrumentima marketinga. Nužno je prikupiti informacije o gostima i konkurenciji, ali i istovremeno utjecati na njihovo stvaranje informacija o nama. Upravo ta dva područja posebno su važna u turizmu i suštinska su pitanja marketinga: istraživanje tržišta da bi se ponudila očekivana ili usluga bolja od očekivane, a s druge strane aktivnosti informiranja potrošača, od medijskog oglašivanja, publiciteta, odnosa s javnošću, različitih promotivnih sredstava, do osobne prodaje. Ciljevi: 1. Identificirati potrebu i vrijednost valjanih i pouzdanih podataka u istraživanju tržišta specifičnih oblika turizma; 2. Definirati marketinški informacijski sustav i opisati unutrašnje i vanjske izvore podataka; 3. Istražiti tržišne potencijale radi kreiranja i inoviranja nove ponude; 4. Definirati moguće tržišne segmente potencijalnih turista, odabrati ciljne skupine te predložiti odgovarajuće strategije pozicioniranja. Hipoteze: H1: Postojeća ponuda pojedinih specifičnih oblika turizma ne odgovara niti sadržajno niti kvalitativno realnoj i potencijalnoj turističkoj potražnji; H2: Motivi odabira pojedinog specifičnog oblika turizma razlikuju se ovisno o demografskim, zemljopisnim, socio-ekonomskim i psihografskim osobinama turista; H3: Nova strategija razvoja specifičnih oblika turizma u Hrvatskoj omogućit će podizanje razine kvalitete turističke ponude i njenu specijalizaciju i individualizaciju; H4: Implementacija nove strategije razvoja specifičnih oblika turizma povećat će konkurentsku sposobnost hrvatskog turizma u odnosu na glavne konkurente. Definirani ciljevi i postavljene hipoteze su relevantni i aktualni za sadašnji trenutak razvoja turizma u RH i bit će valorizirani temeljem dosadašnjih teoretskiih i praktičnih spoznaja te primjenom suvremenih znanstvenih metoda - klasterska i faktorska analiza, regresijski modeli, metode indukcije i dedukcije, delfi metoda te metoda komparativne analize i sinteze. Projekt će unaprijediti teoriju marketinga i istraživanja turističkih tržišta te ponudu hrvatskog turizma novim specifičnim oblicima turizma. 

Natrag