zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-29
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: RAZVOJ MODELA I INSTRUMENTA ZA OCJENU ZDRAVSTVENE PISMENOSTI U HRVATSKOJ 
Voditelj: Miroslav Mastilica
Ustanova: Medicinski fakultet, Zagreb 
Sažetak: Svrha predloženog projekta je razviti model i instrument za ocjenu zdravstvene pismenosti koji će biti prilagođen zdravstvenom sustavu u Hrvatskoj, kao i jeziku hrvatske populacije. To će omogućiti uvođenje zdravstvene pismenosti kao one determinante zdravlja za koju u Hrvatskoj još uvijek ne postoje niti podaci, niti instrument odnosno model kojim bi se ti podaci mogli prikupljati. Zdravstvena pismenost kao determinanta zdravlja je nužna u analizi zdravstvenog sustava, budući da istraživanja u svijetu pokazuju da je pismenost najjači prediktor zdravstvenog stanja pojedinca, čak ispred dobi, obrazovanja, prihoda, zaposlenosti ili pripadnosti etničkim skupinama. Zdravstvenu pismenost možemo definirati kao “osobna, kognitivna i društvena umijeća koja određuju sposobnost pojedinaca da dođu do, razumiju i koriste informacije kako bi unaprijedili i održavali zdravlje”, a podjela na osnovnu funkcionalnu, interaktivnu i kritičku zdravstvenu pismenost pokazuje kako je u sustavu zdravstva potrebno da pacijenti imaju barem zadovoljavajući stupanj funkcionalne zdravstvene pismenosti kako bi mogli sudjelovati u ostvarenju svoje zdravstvene zaštite. Istraživanja u svijetu pokazuju da stupanj zdravstvene pismenosti uvelike utječe na suradljivost pacijenata, ishod liječenja, učestalost korištenja zdravstvene zaštite, troškove i ukupnu kvalitetu zdravstvene zaštite. Ovim projektom će se također razviti model za kvantitativnu ocjenu kompleksnosti pisanih materijala, što je polazište za izradu instrumenta kojim će biti moguće procijeniti zdravstvenu pismenost, a takav model ne postoji za hrvatski jezik. Stoga je pretpostavka ovog projekta da će ne samo postaviti temelje za razvoj sličnih modela u drugim zemljama neengleskog govornog područja, već i da će moguća primjena rezultata ovog istraživanja pridonijeti smanjivanju zdravstvenih nejednakosti u pristupačnosti zdravstvene zaštite s komunikacijskog aspekta. Važnost ovog projekta ogleda se i u očekivanju da će rezultati projekta olakšati proces donošenja odluka o zdravstvenoj politici kojoj je cilj povećanje kvalitete zdravstvene zaštite i smanjenje troškova u zdravstvu, ali istovremeno orijentiranost ka pacijentu. 

Natrag