zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-4-29
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije 
Voditelj: Ines Radanović
Ustanova: Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb 
Sažetak: Tijekom školovanja javlja se veliko pomanjkanje razumijevanja bazičnih prirodoznanstvenih koncepata (YOON, 2001). Zbog toga je osim stvaranja visoko kvalitetnog materijala za poučavanje prirodoslovlja, nužno te sadržaje koherentno povezati horizontalno i vertikalno tijekom školovanja, da bi se ostvarili potencijali učeničkih postignuća (SEELEY ET AL., 1999). Kvalitetni sadržaj programa biologije treba pratiti znanstvene spoznaje polazeći od kompetencija učenika za savladavanje sadržaja nastavnih cjelina i jedinica(EDIGER, 1994, 2002). Na osnovu polazišnih osnova postavljena je hipoteza istraživanja: primjenom egzemplarnih znanja i suvremenih spoznaja bioloških disciplina, a usklađenih s predkonceptima, psihofizičkim razvojem i interesima učenika, omogućiti će se kvalitetnije postizanje kompetencija učenika u vertikalnom slijedu sadržaja biologije. Realizacija predviđenih istraživanja uključuje nekoliko parcijalnih ciljeva: 1) utvrđivanje kompetencija učenika u području biologije, ne prema postojećim školskim programima, već prema karakteristikama struke i najnovijim znanstvenim spoznajama; 2) utvrditi kvalitetu i trajnost znanja; 3) razraditi prijedlog sadržaja za svako specijalističko područje biologije uključeno u vertikalni slijed tema za nastavu sadržaja biologije; 4) analizirati uspješnost provedbe reorganizacije studija u skladu procesa provedbe Bologna načela. Metodologija istraživanja uključuje 3 razine sudionika: eksperte bioloških disciplina, nastavnike prirode u razrednoj i predmetnoj nastavi OŠ, SŠ i gimnaziji, te učenike i studente. Za sakupljanje podataka koristiti će se metode anketa, interwieva, ispitivanja stavova te testovi znanja, trajnosti znanja i predkoncepata. Rezultati ovog istraživanja biti će prilog poznavanju: - kompetencija učenika vezanim uz sadržaje biologije u vertikalnom slijedu učenja i poučavanja; - kvalitete i trajnosti znanja biologije; - predkoncepata i interesa učenika u vertikalnom slijedu obrazovanja biologije; - efikasnosti studijskih programa iz područja biologije na visokoškolskim ustanovama. Očekuje se da će rezultati istraživanja osuvremeniti sadržaje biologije te ih horizontalno i vertikalno koherentno povezati na svim razinama obrazovanja od osnovnoškolskog do sveučilišnog. Važnost projektu daje utjecaj rezultata na razvoj kvalitete učenja sadržaja biologije u osnovnom, strukovnom i visokom školstvu te na obrazovanje i stručno usavršavanje učitelja i nastavnika prirode i biologije. 

Natrag