|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Razvoj i modeliranje fizičkih koncepata u učioničkom i e-okruženju |
Voditelj: |
Rajka Jurdana-Šepić |
Ustanova: |
Filozofski fakultet, Rijeka |
Sažetak: |
Kvaliteta učenja i poučavanja fizike mjere se pokazateljima konceptualnog razumijevanja fizičkih sadržaja i razine razvijenosti fizikalnog načina mišljenja. Zbog iznimnog značaja fizike čiji sadržaji i dostignuća u suvremenom svijetu predstavljaju sve potrebniji temelj obrazovanja za znanstveni i tehnološki razvoj, istraživanja učenja fizike su sve aktuelnija i brojnija. Polazeći od pretostavke da se konstruktivistički oblikovanim, interaktivnim edukacijskim sadržajima utemeljenima na kritičnim pokusima najučinkovitije postiže aktivno razumijevanje i nastanak poželjnih i trajnih fizičkih koncepata, cilj ovog razvojnog projekta je istraživanje formiranja fizičkih koncepata, njihovog modeliranja za učenje fizike te recepcije sadržaja i njihove prilagođenosti trenutnom kurikulumu. Istraživanje je usmjereno na
- dobivanje spoznaja o razvoju, recepciji, održivosti i čvrstoći usvojenih fizičkih koncepata kroz nekoliko godina praćenja učenika
- detekciju optimalnih fizičkih koncepata za određeni učenički uzrast
- analizu razloga neprikladnih fizičkih koncepata i mogućnostima njihove adaptacije
- razvoj edukacijskih materijala iz fizike za samostalno, interaktivno učenje fizike u učioničkom i e-okruženju
- osuvremenjivanje nastavnih sadržaja namijenjenih učenicima, učiteljima te nastavnicima fizike u osnovnim i srednjim školama
Metodologijom projekta predviđa se kontinuirano praćenje rezultata istraživanja, anketama učenika i nastavnika te praćenjem kvalitete edukacijskih modula ispitima konceptualnog razumijevanja. Očekuje se primijenjivost rezultata projekta na učenje fizike u školama RH, doprinos rasterećenju osnovnoškolske nastave s aspekta učenika i nastavnika, doprinos permanentnom obrazovanju učitelja i nastavnika fizike te unaprijeđivanju učenja i poučavanja fizike u ključnim elementima: kreativnosti, zastupljenosti aktivnog učenja i ukupnim ishodima.
Projektom se predlažu istraživanja i razvoj primjenjivih modela za 4 točke strateškog dokumenta Plan razvoja odgoja i obrazovanja u RH 2005-2010, koji navodi prioritete u razvoju odgoja i obrazovanja te doprinosi razvoju metoda za poboljšanje prirodoznanstvene, tehničke i ICT pismenosti kod učenika i nastavnika te stjecanje novih spoznaja o primjerenosti sadržaja i uspješnosti metodologija učenja i poučavanja u skladu s preporukama europske komisije. |
|
|
|
|
|
|