|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Sociokulturne odrednice kulturne pismenosti |
Voditelj: |
Benjamin Čulig |
Ustanova: |
Filozofski fakultet, Zagreb |
Sažetak: |
Spoznaje općeg značaja iz područja filozofije, književnosti, umjetnosti, religije te niza drugih disciplina i područja znanja, kao i poznavanje osnovnih informacija vezanih uz obrazovne, kulturne i građanske institucije oduvijek su u strukturi kompetencija pojedinca imale posebno mjesto. U nizu srodnih termina najčešće se takav sklop imenuje pojmom kulturna pismenost (cultural literacy).
Relevantna istraživanja pokazuju da je obrazovno postignuće tijesno povezano s razinom kulturne pismenosti. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da je razina kulturne pismenosti u institucijama visokog obrazovanja krucijalni element za valorizaciju visokoškolskog i srednjoškolskog kurikuluma. Pokazalo se također da je razina kulturne pismenosti povezana s relevantnim sociokulturnim parametrima, što je iznimno važno za kreiranje kurikuluma koji uzima u obzir sociokulturne specifičnosti i razlike polaznika svih razina sustava obrazovanja.
Projekt polazi od dvije pretpostavke: a) da je razina kulturne pismenosti tijesno povezana s nizom sociokulturnih obilježja i b) da se kulturna pismenost može operacionalno razraditi i mjeriti kao generalni faktor saturiran općom i klasičnom kulturom, vokabularom, jezičnom kulturom, te općom i aktualnom informiranošću.
Povezano s tim osnovni cilj projekta bio bi usmjeren na konceptualno i operacionalno određenje pojma kulturne pismenosti, na empirijsku provjeru strukture i stanja kulturne pismenosti na visokoškolskim institucijama u RH, te na empirijsku provjeru sociokulturnih odrednica dobivenih rezultata.
Na temelju rezultata istraživanja predložit će se odgovarajuće mjere za usklađivanje hrvatskog obrazovnog kurikuluma s modelom koji razvijaju članice EU.
U projektu očekujemo realizaciju sljedećih faza:
5) teorijska elaboracija i empirijska provjera fenomena kulturne pismenosti
6) utvrđivanje latentne strukture i metrijskih karakteristika testova za mjerenje kulturne pismenosti
7) utvrđivanje statistički značajnih sociokulturnih odrednica kulturne pismenosti
8) prijedlog odgovarajućih mjera za poboljšanje nacionalnog kurikuluma.
Smatramo da je projekt od posebnog društvenog značaja, jer Hrvatskoj upravo predstoji temeljita reforma školstva, kreiranje nacionalnog kurikuluma i usklađivanje strukture obrazovnog procesa s odgovarajućim europskim i svjetskim obrazovnim modelima, a to je bez iscrpne analize sadašnjeg stanja teško izvedivo. |
|
|
|
|
|
|