|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika |
Voditelj: |
Edita Borić |
Ustanova: |
Učiteljski fakultet u Osijeku |
Sažetak: |
Prema rezultatima prethodnih istraživanja kod djece mlađe školske dobi prevladavaju formalna znanja u odnosu na primijenjena. Projekt Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika bavit će se uvođenjem vertikalne i horizontalne povezanosti nastave prirode i društva i usmjeravanjem tih sadržaja na različite razine postignuća učenika radi omogućavanja kvalitetnijeg postizavanja kompetencija učenika. Osobito je korisno povezati nastavnu priroda i društvo s nastavnim predmetima priroda, biologija, zemljopis i povijest koje su dio tog predmet u razrednoj nastavi. Ciljevi projekta su osim kvalitetnog obrazovanja trajnog znanja, razvijanje sposobnosti učenika za aktivno korištenje stečenog znanja, kao osnove za kasnije učenje i školovanje te cjeloživotno učenje; unaprijediti metodičku teoriju i nastavnu praksu povezivanjem iskusta sa stečenim spoznajama putem istraživačke i projektne nastave uz korelaciju i integraciju sadržaja prirode i društava i matematike. Pokazati će se i povezati cikličko širenje znanja, vještina i sposobnosti u horizontali i vertikali kroz prirodnu skupinu predmeta. Istraživanje će se usmjeriti ne samo na poboljšanje znanja, vještina i sposobnosti učenika, nego istodobno i na usvajanje vrijednosti, stavova i navika sa svrhom stvaranja aktivnih članova društva. Odrediti će se razine postignuća učenika u nastavi prirode i društva i dati prijedlog kriterija njihova vrednovanja. U ostvarivanju ciljeva važno mjesto imaju različiti izvori znanja, mtode i oblici rada. Izborom suvremenijih metoda i oblika rada te izobrazbom učitelja za njihovu primjenu kao i smislenom korelacijom prirode i društva i određivanjem razina postignuća učenika pretpostavljamo da je moguće postići bolju primjenu učenikovih znanja i sposobnosti u interpretaciji svakodnevnice. Primjenit će se deskriptivna i kauzalna metoda. Primjenjivat će se postupci promatranja, rada na dokumentaciji, inicijalno i finalno ispitivanje zadacima objektivnog tipa, intervjuiranja, anketiranja. Kauzalnom metodom pratit će se promjene zbog uvođenja novih metodičkih postupaka. Postignuti rezultati provjerit će se standardiziranim pedagoškim postupcima. Novim postavkama o stjecanju funkcionalnih znanja obogatiti će nastavu i time rasteretiti učenike. Učitelji koji u praksi tijekom studija nisu u dovoljnoj mjeri ovladali znanjima i vještinama potrebnim za zadatke koji se postavljaju u suvremenoj nastavi, podići će kvalitetu nastave uz dodatnu izobrazbu -povezivanjem pr |
|
|
|
|
|
|