|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Upravljanje prometnim tokovima u urbanim područjima |
Voditelj: |
Ivan Dadić |
Ustanova: |
Institut prometa i veza, Zagreb |
Sažetak: |
Optimiranje propusne moći prometne mreže i raskrižja nije moguće razriješiti bez sustavnog pristupa usmjerenja prometnih tokova u cilju izbjegavanja nepotrebnog presijecanja. Naime, suvremena znanost izučava strukturu i odnose unutar prometnog toka koji predstavlja kretanje dva ili više vozila na jednoj prometnoj traci. Paralelno kretanje dvije ili više kolona vozila jedne do druge sa mogućnošću promjene prometne trake također se smatra prometnim tokovima. Teorija usmjerenja i organizacije prometnih tokova ukazuje na mogućnost više ili manje povoljnog odnosa među prometnim tokovima, ali i na metode utvrđivanja otklanjanja nepotrebnih presijecanja među prometnim tokovima. Nepotrebna presjecanja dešavaju se na raskrižjima, dok se na dijelovima ceste između raskrižja nepotrebna presijecanja javljaju kao ulijevanja ili odlijevanja, odnosno prepletanja. Preliminarna istraživanja ukazuju na značajnu pojavu intenziteta nepotrebnih presijecanja u prometnim mrežama gradova. Cilj je izučiti nepovoljne odnose među prometnim tokovima, utvrditi njihov intenzitet i mjesto nastajanja (raskrižja ili dionice između raskrižja), kao i metode razumijevanja. Očekivani rezultati za mogućnost boljeg optimiranja mobilnosti u mreži prometnice su vrlo izgledni. Propusna moć prometne mreže i čvorova može biti znatno veće samo sa kvalitetnim usmjeravanjem prometnih tokova. Provjera ove hipoteze vršit će se simuliranjem istovjetnih prometnih tokova u različitim usmjerenjima prometne mreže i na druge prikladne načine. Isto tako će se za isto prometno opterećenje testirati različiti oblici raskrižja. U ovisnosti o raspoloživim sredstvima provest će se istraživanja na makar malom uzorku putanje vozila pomoću GPS-a. Informativna signalizacija, razne zabrane, obveze te spoznaje o nepotrebnim presijecanjima mogu bitno utjecati na intenzitet nepotrebnog presijecanja. Predloženo istraživanje iznimno je važno jer omogućuje stvaranje nove metodologije koja će napotrebna presijecanja svesti na nužnu prihvatljivu mjeru i time znatno povećati propusnu moć središta gradova. Na preliminarnom istraživanju provedenom u središtu Zagreba moguće je smanjiti ukupna presijecanja tokova na raskrižjima za 30 – 40%. U tom omjeru moguće je povećati propusnu moć prometne mreže bez potrebe za većim građevinsko-tehničkim zahvatima. |
|
|
|
|
|
|