|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) u osnovnoškolske djece |
Voditelj: |
Mladen Heđever |
Ustanova: |
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb |
Sažetak: |
Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) su smetnje u primanju i obradi verbalnih informacija koje rezultiraju permanentnom kognitivnom disfunkcijom tijekom razvojnog perioda usvajanja jezika. Pojavnost PSP-a u općoj populaciji nije sa sigurnošću utvrđena. Većina autora govori da se poremećaji slušnog procesiranja pojavljuju u 2 do 5 % djece, dva puta više u dječaka nego djevojčica. Ovo je istraživanje pokrenuto s ciljem da se po prvi puta u Hrvatskoj izradi baterija testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja (PSP) kod školske djece, te da se izrade testovi te odrede standardi i norme. Drugi je cilj utvrditi prevalenciju PSP-a u školskoj populaciji. Treći je cilj razraditi i predložiti terapijske postupke i metode kao i druge mjere u cilju ublažavanja posljedica PSP-a. Pretpostavka je da će izrađena baterija testova zadovoljiti kriterije mjernog instrumenta te da će se ovim ispitivanjem na populaciji djece nižih razreda osnovne škole utvrditi postotak PSP-a u Hrvatskoj. Druga je pretpostavka da će se PSP otkriti u znatno većem postotku kod djece kod koje su već od strane učitelja uočene određene poteškoće (teškoće u učenju, poremećaji govorno-jezične komunikacije). Time bi se potvrdila povezanost PSP-a s drugim govorno-jezičnim i razvojnim teškoćama. Očekuje se da će istraživanje pokazati da djeca s poremećajem slušnog procesiranja imaju razne teškoće u slušanju, čitanju i razumijevanju informacija koje se u nastavi prezentiraju verbalno, teškoće u jezičnom izražavanju i razumijevanju, poteškoće slušanja sugovornika u bučnom okruženju i sl. Valjanost cjelokupnog testa bit će određena kao faktorska valjanost (faktorskom analozom). Ostala metrijska svojstva bit će izračunata standardnim metodama: na temelju prve glavne komponente i na temelju sumarnih rezultata u testu. Osim pouzdanosti bit će izračunati i pokazatelji reprezentativnosti i homogenosti testa. Za sve čestice u testu izračunat će se donja granica pouzdanosti, pokazatelji valjanosti, distinktivnosti, reprezentativnosti i homogenosti. Isto tako testovi će se primijeniti i na ispitanicima kod kojih se već evidentirane poteškoće u jeziku, govoru i učenju kako bi se provjerila povezanost PSP-a s ovim teškoćama. Predloženo istraživanje važno je jer obuhvaća značajan postotak školske populacije koja može imati teškoće u savladavanju školskog gradiva zbog specifičnih poteškoća slušnog procesiranja. |
|
|
|
|
|
|