zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-11-22
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 2. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Odnos prirodne filozofije i alkemije u renesansi u Hrvata 
Voditelj: Snježana Paušek-Baždar
Ustanova: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti 
Sažetak: Projekt će istražiti rukopise i tiskana djela s područja prirodne filozofije i alkemije u Hrvata koji su djelovali u domovini i u stranim središtima u razdoblju od kasnog srednjovjekovlja do sredine 17. stoljeća. Sintetički će se vrednovati prirodnofilozofijski i alkemijski tekstovi trojice autora koji su djelovali u Istri: Petra Bona, Daniela Istranina i Ivana Brattija te J. Camilla Deminija (Italija), a potom prirodnofilozofijska i alkemijska gledišta aristotelovaca Grgura Budislavića i Jurja Dubrovčanina (Italija), Jurja Križanića (Rusija) te tekstovi još nepoznatih hrvatskih autora. Proučit će se i tekstovi stranih putopisaca (Paracelsus, Fortis i drugi) i povjesničara koji su pisali o prirodoznanstvenim pogledima na tlu Hrvatske i o hrvatskim autorima. Doprinos hrvatskih prirodnih filozofa ocijenit će se s obzirom na europsku prirodnofilozofijsku i prirodoznanstvenu baštinu toga doba. Proučit će se i sustavno prikazati simbolika i terminologija, koju su hrvatski autori koristili u svom radu te će se protumačiti alkemijska simbolika i nazivlje, osobito nakon prevladavanja duhovne komponente alkemije u prirodnofilozofijskim sadržajima. Pokazat će se kako su neki od navedenih hrvatskih filozofa, od konca srednjovjekovlja, a osobito u renesansno i postrenesansno doba, bili prisutni u razvitku europske znanosti, kao i u oblikovanju osobitog prirodnofilozofijskog pravca pansophie. On je obilježen mišljenjem i iskustvom što ne polazi od Boga na Supstanciju, sa spiritualnog na fizičko, nego, obratno, kreće od prirode, pojmljene kao Knjiga, prema božanskom, pojmljenom kao Duša. 

Natrag