|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Mjerni instrumenti u kineziterapiji |
Voditelj: |
Nikola Rausavljević |
Ustanova: |
Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije u Splitu |
Sažetak: |
Nepravilno tjelesno držanje djece je jedan od značajnijih problema današnjice. Kako bi se pravovremeno otkrile nepravilnosti u tjelesnom držanju djece, važno je upotrijebiti pouzdanu i jednostavnu metodu procjene. Istraživačima je poznato, da u Hrvatskoj ne postoji niti jedna novija metoda procjene tjelesnog držanja. Nadalje, računalo danas predstavlja osnovno tehničko pomagalo, koje je sve više zastupljeno u mnogim područjima. Ono je sastavni dio edukacijskog procesa, te znanstvenih istraživanja. Kako u Hrvatskoj još uvijek upotreba računala nije dovedena do razine svakodnevne i svrsishodne upotrebe, te kako se procjena tjelesnog držanja vrši neadekvatnim metodama, da se zaključiti da bi bilo potrebno napraviti računalni program koji bi pomogao pri procjeni tjelesnog držanja. Cilj projekta bio bi izraditi računalni program te konstruirati mjerni instrument. Nadalje cilj bi bio procijeniti metrijske karakteristike novog mjernog instrumenta. U tu svrhu izvršilo bi se testiranje djece osnovno školskog uzrasta.U području kineziologije utvrđene su mnoge relacije između pojedinih antropoloških područja. Područje procjene parametra tjelesnog držanja i njegove kvalitativne značajke još uvijek nisu potpuno istraženi. Samim tim cilj bi bio upotpuniti kineziološke spoznaje iz tog prostora. Pokazatelji tjelesnog držanja su bitni u procjeni antropološkog statusa pojedinca, a najveći značaj imaju u objašnjenju pravilnog rasta i razvoja djece razvojne dobi. Stoga treba odrediti strukturu dimenzija za procjenu pokazatelja tjelesnog držanja te utvrditi relacije između motoričkih sposobnosti djece razvojne dobi i te strukture. Odrediti će se relacije između motoričkih sposobnosti i pokazatelja tjelesnog držanja. Dokaže li se da novi mjerni instrument je pouzdana metoda procjene tjelesnog držanja, bilo bi omogućeno da na jednostavan i brz način profesori TZK-a, odgajatelji, učitelji te svi ostali koji se bave praćenjem rasta i razvoja djece, sustavno prate tjelesno držanje djeteta. Predložili bi se tipovi korektivnog vježbanja za svaku dobivenu skupinu, koji bi trebali poslužiti u praksi rada s djecom.
Ostali projekti unutar programa baviti će se konstrukcijom i validacijom svake od pojedinih skupina testova. Program koji se namjerava provesti baviti će se utvrđivanjem relacija između testova iz različitih skupina i primijenjenoj vrijednošću pojedinih unutar različitih populacijskim skupinama. |
|
|
|
|
|
|