|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
UTJECAJ PROCESA PROIZVODNJE NA KOMPETITIVNOST I ODRŽIVOST RAZVOJA |
Voditelj: |
Predrag Ćosić |
Ustanova: |
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb |
Sažetak: |
Današnje društvo karakterizira obilje, povratak zahtjevnog kupca, sve veći utjecaj intelekta u cijeni proizvoda, sve veći utjecaj raznovrsnosti, inventivnosti i inovacije razvijenog Zapada. Naglašena je važnost razmatranja brzine i cilja promjena u tehnološkom razvoju; važnost integracije svih segmenata proizvodnje s tržištem; razvoj i i transfer tehnologija; istraživanje ljudskih, socijalnih i okoliših interesa povezanih sa tehnološkim promjenama; veza svih koncepata s ciljem postizanja obilja.
Uspješne tvrtke u Hrvatskoj, često nisu u stanju odgovoriti na, krucijalna, na izgled jedostavna pitanja o: strukturi, upravljanju i optimiranju troškova proizvodnje, integraciji svih segmenata proizvodnje s tržištem, metodama predviđanja trendova na tržištu, odabranoj proizvodno/tehnologijskoj strategiji, procjeni kompetitivnost tvrke, artikulaciji okolišne strategije poduzeća obzirom na fondove EU, smanjenje emisije stakleničkih plinova, racionalizaciju sirovina, energije, povećanje socijalne osjetljivosti tvrtke.
Najbitnije odrednice projekta su: povezivanje benchmarking/vizije razvoja proizvoda putem proizvodnih strategija sa unapređenjem proizvodnih procesa i proizvodnje, prikaz kriterija evaluacije odabranog rješenja (tehnološki, ekonomski, ekološki, sociopsihološki, i sl.), prikaz mogućnosti i ograničenja transfera strojarskih tehnologija, varijantnosti načina izrade proizvoda kao načina unapređenja proizvodnje, utjecaj održivosti razvoja na troškove izrade, tržišnu i društvenu percepciju tvrtke
Primjena procedure odabira primarnog procesa, vrste i redoslijeda operacija, odabira alatnog stroja i alata, skupnih tehnologija, proširit će baze znanja u varijantnosti proizvoda i načina izrade proizvoda.
Pretpostavljena moguća suprostavljenost kriterija primijenjenih tehnologija izrade, zahtjeva životnog ciklusa i energetske učinkovitosti proizvoda sa zahtjevima vremena i troškova izrade, socijalne osjetljivosti te marketinško/prodajnih zahtjeva tvrke poslužit će za multidisciplinarnu procjenu kompetitivnosti razmatrane proizvodnje. |
|
|
|
|
|
|