|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Plovidbeno pravo Republike Hrvatske i zakonodavstvo Europske unije |
Voditelj: |
Ivo Grabovac |
Ustanova: |
Pravni fakultet, Split |
Sažetak: |
Izložiti pozitivno pravo Republike Hrvatske u pomorskoj i unutarnjoj plovidbi, posebno na području sigurnosti plovidbe a posebno u imovinskom dijelu. Poredbeni sažeti prikaz zakonodavstava o plovidbenom pravu nekih država Europske unije. Istražiti u osnovi u čemu se podudaraju i razlikuju zakonodavna načela Hrvatske i država Europske unije. Ustanoviti jesu li nužne intervencije u naše zakonodavstvo kako bi se uskladilo s onim Europske unije. Međutim, valja imati na umu činjenicu da Hrvatska ima novi Pomorski zakonik (2004.), izrađen nakon dugotrajnih i ozbiljnih rasprava i temeljen na najsuvremenijim postignućima u znanosti i struci. U razradi problematike osobito voditi računa o mjerodavnim međunarodnim konvencijama koje obvezuju Republiku Hrvatsku ili je riječ o konvencijama za koje se u bliskoj budućnosti može očekivati da će stupiti na snagu i obvezivati mnoge države. Tijekom istraživanja valja na temelju izvora prava razlikovati pomorsku od unutarnje plovidbe. U Republici Hrvatskoj za unutarnju plovidbu postoji Zakon o plovidbi unutarnjim vodama koji u velikom dijelu prihvaća odredbe Pomorskog zakonika. U državama Europske unije postoje različiti pristupi u uređenju pomorske i unutarnje plovidbe (jednake, slična regulacije, više ili manje razlike u uređenju odnosa). Valja istražiti koja su optimalna rješenja, osobito u usporedbi s našom pravnom regulativom. Istraživački tim mora u početnoj fazi rada izdvojiti relevantne teme. Tako će osobito trebati usmjeriti istraživački rad u praćenju aktualne problematike sigurnosti plovidbe, u obradi stvarnih prava na brodu (npr. djelovanje hipoteke), glede odgovornosti u prijevozu stvari morem (zbog dvojbe o primjeni Haaških ili Hamburških pravila) i unutarnjim vodama (poglavito rašč1amba Konvencije o ugovoru za prijevoz stvari u unutarnjoj plovidbi, (2000.)), odgovornosti u prijevozu putnika zbog tendencije da se pooštri odgovornost prijevoznika u slučaju tjelesne ozljede ili smrti putnika, odgovornosti za štetu zbog onečišćenja mora uljem i drugim štetnim tvarima, kada je riječ o pomorskom osiguranju, spašavanju, postupovnim propisima. Valja odmah upozoriti na potrebu da se mijenjaju i dopunjuju zakonske odredbe osobito kada se na međunarodnom planu donose nove konvencije ili mijenjaju postojeće. |
|
|
|
|
|
|