| 
    	 
     | 
    
	  | 
    
      
         
          
			  | 
          
			  | 
          
			  | 
         
         
          
			  | 
          
			
               
                | Detalji | 
               
               
                | Projekt: | 
                Pravni aspekti regionalne politike RH - "branding the region"  | 
               
               
                | Voditelj: | 
                Srećko Jelinić | 
               
               
                | Ustanova: | 
                Pravni fakultet, Osijek  | 
               
               
                | Sažetak: | 
                Republika Hrvatska se nalazi pred provedbom sveobuhvatnih reformi gospodarskog i političkog sustava. 
Nužno je stoga izraditi cjelovitu strategiju približavanja Europskoj uniji, napose odrediti nacionalne prioritete i pri tome  posebno voditi računa o komparativnim prednostima svih i svake hrvatske regije, a u cilju ujednačenog, ravnomjernog  razvoja svih hrvatskih regija u odnosu na  društveno , političko, ekološko i gospodarsko okruženje. 
Ovo posebno iz razloga što je uravnotežen gospodarski razvoj cijelog europskog prostora u osnovi europskog zajedništva. "Uravnotežen razvoj" se stoga pokazuje i kao hrvatska odrednica već u sadašnjem trenutku.Gospodarski i pravni sustav u pravilu djeluje kao poticaj ali i moguća zapreka i okvir sveobuhvatnom korištenju nacionalnih vrijednosti zemljopisnog područja istočne Hrvatske.
Stoga se podržavaju se već započeti napori u izradi zakonske regulative kojom bi se utvrdila sva bitna pitanja u svezi s usmjerenjem opće razvojne strategije Hrvatske , ovo posebno u odnosu na individualizaciju regije- između Europe i individualizacije nacionalne države.
Poseban je naglasak bio na usklađivanju regulative iz područja hrvatskog trgovačkog prava i prava društava s regulativom EU i utvrđivanja europskog zakonodavstva u poljoprivredi i prehrambenom sektoru te sustava državnih potpora. 
Nadalje, potrebno je dati potporu definiranju i klasifikaciji nacionalnih vrijednosti istočne Hrvatske, tzv. branding the region, pri čemu se misli kreiranje  prepoznatljivog imiđa i identiteta regije u cilju  transparentnosti gospodarskih i inih potencijala regije.
Sve to u cilju definiranja optimalnog pravnog i gospodarskog modela  restrukturiranja  hrvatske ekonomije s posebnim osvrtom na gospodarstvo istočne Hrvatske, provođenja restrukturiranja i privatizacije u poljoprivredi,  jačanja konkurentskog položaja gospodarskih subjekata, napose malog i srednjeg poduzetništva u zemljopisnom području istočne  Hrvatske, otvaranja novih poduzeća, pripreme  za tržišno natjecanje poduzetnika sa spomenutog zemljopisnog područja po ulasku Hrvatske u Europsku uniju.
Potrebno je ocijeniti i moguće negativne učinke usklađivanja hrvatskog zakonodavstva sa acquisom na gospodarstvo istočne Slavonije. 
Tema je multidisciplinarna. Naglasak je na pravnim odrednicama o regionalnom razvoju ruralnih regija, pravilima i rješenjima pozivom na europske smjernice, provedbena rješenja i odluke. Sadržajno se može povezati s drugim znanstvenim projektima.  | 
               
               
           | 
          
			  | 
         
         
          
			  | 
          
			  | 
          
			  | 
         
       
       
      
	 |