|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja |
Voditelj: |
Ljiljana Igrić |
Ustanova: |
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb |
Sažetak: |
Učenici s posebnim potrebama u uvjetima redovne škole često su neprihvaćeni, sebe ocjenjuju kao slabije socijalno integrirane od vršnjaka, svoje sposobnosti ocjenjuju kao nepovoljnije u usporedbi sa vršnjacima (Haeberlin, Bless, Moser, Klaghofer, 1991.)
Više je čimbenika koji utječu na uspješnost procesa edukacijskog uključivanja. Tako je utvrđeno da je uloga učitelja jedna od ključnih za uspješnost ovog procesa(Haring, 1957., Shotel ,Iano, Mc Gettingan, 1972.), a isto tako su vrlo važni stavovi vršnjaka i roditelja sve djece (Mishna i Muskat, 2004., Žic-Ralić, 2000.,Igrić, Cvitković, Wagner Jakab, 2005., Roberts, Lindsell, 1997.)
Istraživanja pokazuju da dobro osmišljeni programi intervencija za učitelje i djecu mogu biti učinkoviti (Lifshitz, Glaubman, Issawi, 2004, Houlette, Gaertner, Banker, Riek, 2004.).
Slijedom toga se pretpostavlja da bi programi intervencija za učitelje, vršnjake i roditelje vršnjaka doprinijeli edukacijskom uključivanju djece s posebnim potrebama.
Stoga je glavni cilj projekta znanstveno evaluirati model programiranih intervencija na školsku okolinu djece s posebnim potrebama.
Usmjerenje istraživanja na okolinu osoba s posebnim potrebama i načine njihove transformacije u skladu je sa suvremenim pristupom invaliditetu prema kojem je invaliditet više rezultat interakcije osobe i okoline nego pojava sama po sebi.
Ovim istraživanjem osmislit će se i primijeniti programi intervencija u edukacijskom uključivanju, te će se u tu svrhu konstruirati novi mjerni instrumenti. Doprinos edukacijsko rehabilitacijskoj praksi biti će publikacija programa u obliku priručnika, te niz radova temeljenih na novim spoznajama.
Učinci navedenih programa provjerit će se kroz višekratna ispitivanja prije, tijekom i nakon provedbe programa.
Važnost ovog istraživanja je u kreiranju i evaluaciji programa djelovanja na okolinu učenika s posebnim potrebama, koji će, ako se pokaže da su učinkoviti, stvoriti uvjete pozitivnog okruženja za edukacijsko uključivanje.
Programirano djelovanje na školsku okolinu preduvjet je ostvarenja Nacionalnog plana aktivnosti za dobrobit, prava i interese djece 2006-2012 kao i mogućnost ostvarenja načela i pristupa na kojima se zasniva Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS). |
|
|
|
|
|
|