|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika |
Voditelj: |
Vlatka Domović |
Ustanova: |
Učiteljski fakultet |
Sažetak: |
Ključne polazišne spoznaje: Obrazovanje nastavnika značajna je istraživačka tema brojnih međunarodnih institucija (Europska komisija, Vijeće Europe, itd.) koje se bave problemima obrazovanja. Zadaća ovih istraživanja je harmonizacija sustava obrazovanja nastavnika i identifikacija ključnih profesionalnih kompetencija na osnovi kojih se izrađuju programi obrazovanja nastavnika (Common European Principles for Teacher Competences and Qualifications, 2005). U izradi modernih programa inicijalnog obrazovanja nastavnika primjenjuje se model koji se temelji na kompetencijama koje studenti nastavničkih fakulteta trebaju razviti tijekom studiranja (competency - oriented approach).
Ciljevi i hipoteze: Glavni cilj ovog projekta jest izraditi nacionalni standard profesionalnih kompetencija nastavnika. Pretpostavlja se: 1. da studijski programi koji se primjenjuju od ove školske godine nisu izrađeni prema modelu koji se temelji na jednoznačno definiranim ključnim profesionalnim kompetencijama na nacionalnoj razini (competence - based model); 2. da programi nisu u dovoljnoj mjeri usklađeni s preporukama europskih institucija o ključnim kompetencijama; 3. da ne postoji međusobna usklađenost među sveučilištima u Republici Hrvatskoj u dijelu programa koji se odnose na ovladavanje profesionalnim kompetencijama; 4. da postoje značajne razlike u dijelu programa koji se odnosi na ovladavanje profesionalnim kompetencijama među nastavničkim fakultetima istih sveučilišta. Iz toga slijedi da studenti različitih nastavničkih fakulteta stječu neujednačene profesionalne kompetencije.
Očekivani rezultati: Na osnovi analize međunarodnih dokumenata i evaluacije programa za stjecanje profesionalnih kompetencija nastavnika na hrvatskim sveučilištima bit će izrađen prijedlog nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija u inicijalnom obrazovanju nastavnika.
Način provjere rezultata: Analiza dokumenata, istraživanja, programa i empirijska evaluacija provjerom učinaka programa na osposobljenost studenata nastavničkih fakulteta.
Važnost predloženog istraživanja: Značenje istraživanja je teorijsko i praktično. Teorijski je doprinos u prilogu teoriji nastavničke profesije, dok se praktični sastoji u stvaranju stručne podloge za praćenje i razvoj kvalitete nastavničkog obrazovanja. |
|
|
|
|
|
|