|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Rano otkrivanje autizma - PRP i evaluacija ranih interventnih programa |
Voditelj: |
Jasmina Frey Škrinjar |
Ustanova: |
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb |
Sažetak: |
Autizam spada u grupu pervazivnih razvojnih poremećaja koje karakteriziraju:a)poremećaj recipročnih socijalnih interakcija b)verbalne i neverbalne komunikacije, c)ograničeni i repetitivni obrasci ponašanja interesa i aktivnosti. Pozitivni ishodi razvoja značajno ovise o ranoj identifikaciji poremećaja i brzom upućivanju u primjerene programe rane intervencije. Suvremena istraživanja dokazuju da kombinacija strukturiranog DTI programa i podučavanja u prirodnoj okolini predstavlja najuspješniji oblik bihevioralnog ranog interventnog programa (Kasari, 2002; Wolery i sur., 2002, Baker i sur., 2003; Baird, 2006). Empirijski nalazi u zadnjih 10 godina naglašavaju i razvojni pristup koji se temelji na interakciji i uvažavanju različitosti (Greenspan, 1998). Ne postoje istraživanja koja bi uspoređivala ta dva pristupa. U Hrvatskoj se poremećaji iz autističnog spektra kasno dijagnosticiraju, a rani interventni programi uopće ne postoje. Glavni cilj ovog istraživanja je usporediti i evaluirati dva različita programa rane intervencije. Hipoteze:
H1 Postoje razlike u razvojnom postignuću djece s poremećajima iz autističnog spektra koja su uključena u razvojni program rane intervencije i djece koja su uključena u bihevioralni program rane intervencije
H1.1 Razvojni program rane intervencije i bihevioralni program rane intervencije različito će utjecati na razvoj komunikacije djece s poremećajima iz autističnog spektra
H1.2 Razvojni program rane intervencije i bihevioralni program rane intervencije različito će utjecati na adaptivno ponašanje djece s poremećajima iz autističnog spektra
H1.3 Razvojni program rane intervencije i bihevioralni program rane intervencije različito će utjecati na kognitivno funkcioniranje djece s poremećajima iz autističnog spektra
H1.4 Razvojni program rane intervencije i bihevioralni program rane intervencije različito će utjecati na razvoj simboličke igre djece s poremećajima iz autističnog spektra.
Nakon provedbe Upitnika za rano otkrivanje autizma i dodatnih procjena, odabrat će se uzorak od 20 ispitanika od kojih će se formirat dva poduzorka izjednačena prema kronološkoj dobi, spolu, razini intelektualnog funkcioniranja djece, te obrazovanju i bračnom statusu njihovih roditelja. S jednom grupom ispitanika provodit će se razvojni, a sa drugom bihevioralni program. Oba programa provodit će se u podučavanju jedan na jedan 20 do 25 sati tjedno. Inicijalnu i finalnu procjenu primjerenim instrumentima provest će nezavisni procjenj |
|
|
|
|
|
|