|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Nove tehnologije u dijagnostici i upravljanja brodskih porivnih sustava |
Voditelj: |
Radovan Antonić |
Ustanova: |
Pomorski fakultet u Splitu |
Sažetak: |
Osnovna ideja vodilja brodovlasnika jest smanjivanje troškova eksploatacije broda, povećanje raspoloživosti i pouzdanosti (povećanjem kvalitete održavanja, stupnja automatiziranosti, smanjivanjem broja i kvalifikacijske strukture posade,..). Raspoloživost, pouzdanost i autonomnost broda kao veoma složenog, osjetljivog i skupog sustava izravno je povezana s njegovim porivnim sustavom, kvalitet kojeg je predomionantno određen pridruženim sustavom dijagnostike, upravljanja i vođenja iz čega proizlazi važnost ovog projekta.
Osnovni cilj istraživanja jest iznalaženje učinkovitijih metoda, tehnika i tehnologija, te na njima temeljenih dijagnostičkih shema i upravljačkih algotitama u svrhe kvalitetnije dijagnostike i upravljanja brodskih porivnih sustava u eksploataciji.
U projektu će se, u prvoj fazi, obaviti temeljita znanstvena analiza trenutnog stanja i dosadašnjih znanstvenih i stručnih postignuća u području dijagnostike i upravljanja brodskih porivnih sustava, kao i novih trendova razvoja ovog područja.
Druga faza projekta bit će usmjerena na istraživanje mogućnosti i načina iskorištenja novih računalnih tehnologija i tehnika (prepoznavanje uzoraka, genetički algoritmi, umjetne inteligencija - ekspertni sustavi, neizraziti sustavi, neuronske mreže, ...), te mikroelektronike i mehatronike s ciljem značajnog poboljšanja identifikacije, dijagnostike i upravljanja brodskih pogonskih sustava. Posebna pažnja će se usmjeriti k brodskim dizelskim i električnim porivnim sustavima s obzirom na njihov značaj, trenutno stanje primjene i perspektive razvoja. Rezultati ove faze bit će dani kroz znanstvene analize i usporedne mogućnosti pojedinih tehnologija, tehnika i metoda, te njihovih kombinacija, simulacijskim modelima, rezultatima eksperimentalnih istraživanja, matematičkim modelima, rezultatima temeljenim na heurističkim znanjima i iskustvima eksperata, operatera.
U trećoj fazi projekta će se istraživati mogućnosti i metode praktične implementacije rezultata i modela dobivenih tijekom druge faze projekta, te obavljati razvoj dijagnostičkih shema i algoritama upravljanja s mogućnostima učenja i adaptacije u stvarnom vremenu. U svim fazama projekta, a naročito u trećoj, završnoj fazi, ostvarit će se puna suradnja s relevantnim subjektima hrvatske brodogradnje i pomorstva (HBI, brodogradilišta - TDMO, Lučke kapetanije,) kako bi se ostvario i jedan od temeljnih ciljeva ovog projekta, a to je doprinos istraživanja pomorskoj znanosti i praksi primjenom novih znanstve |
|
|
|
|
|
|