zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-11-22
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: OSTVARIVANJE ORGANIZACIJE KOJA UČI U OBRAZOVANJU UČITELJA I ODGAJATELJA 
Voditelj: Jasna Krstović
Ustanova: Filozofski fakultet, Rijeka 
Sažetak: Projekt « Ostvarivanje organizacije koja uči u obrazovanju učitelja i odgojitelja“ polazi od aktualnih promjena u visokom obrazovanju u Hrvatskoj čiji je smisao osiguranje kvalitete studiranja i obrazovanja. Opći je međunarodni konsenzus da današnja društva trebaju biti potaknuta na učenje, ako žele adekvatno odgovoriti izazovima koji transformiraju granice znanja. U procesima osiguravanja mogućnosti za cjeloživotno učenje i stvaranja društva koje uči od bitnog je značaja ostvarivanje organizacije koja uči kao najznačajnijeg čimbenika pri prijelazu od tradicionalne organiziranosti obrazovnih ustanova i njihova djelovanja prema suvremenim. Karakterizira ih pomak od individualnog i instrukcijski vođenog učenja prema kolektivnom, iskustvenom i timski vođenom učenju. Vješte su u kreiranju, usvajanju i prenošenju znanja, a načini planiranja i provođenja zadaća i aktivnosti uključuju istraživanja te komponente učenja i poučavanja koje vode ka stalnoj modifikaciji ponašanja i prilagodbi novom znanju i novim obrascima promišljanja. Pridruživanje otvorenog stava novom znanju te ostvarivanje koncepta organizacije koja uči smatra se, više nego ikad prije, središnjom ulogom obrazovnih ustanova. Pritom nije značajna samo njihova vodeća uloga u stvaranju i širenju znanja, već i njihova ključna uloga u revitalizaciji društva. To zahtjeva njihovo otvaranje i redefiniranje njihove uloge u društvu uopće i ima bitan bitan utjecaj na obrazovanje budućih učitelja i odgajatelja kao kritičkih intelektualaca koji u okviru svoje intelektualne i osobne strukture integriraju otvorenost za učenje. Izazov je to ustanovama za obrazovanje učitelja i odgajatelja koje u tom procesu imaju primarnu ulogu i od kojih se očekuje učinkovita integracija/socijalizacija profesionalno osposobljenih učitelja i odgajatelja u društvo koje uči. U projektu polazimo od pretpostavke da hrvatske ustanove za obrazovanje učitelja i odgajatelja ne podržavaju u dovoljnoj mjeri implementaciju koncepta organizacije koja uči kao temeljne pretpostavke osiguranja kvalitete. Važnost istraživanja je u doprinosu uspješnijem uspostavljanju i praktičnoj primjeni koncepta organizacije koja uči u hrvatskim ustanovama za obrazovanje učitelja i odgajatelja. čime se uključuje u prioritete jer će doprinjeti unaprjeđivanju procesa razvoja organizacija koje uči a time i osiguranju kvalitete kako na razini nacionalnog obrazovnog sustava tako i na razini ustanova za obrazovanje učitelja i odgajatelja. 

Natrag