|
|
|
|
|
|
Detalji |
Projekt: |
Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske |
Voditelj: |
Srećko Jelušić |
Ustanova: |
Filozofski fakultet, Osijek |
Sažetak: |
Visoko razvijene čitateljske sposobnosti i informacijska pismenost svih građana nužne su za uspostavljanje suvremenog društva znanja. Dosadašnje spoznaje o čitateljskim navikama i potrebama u Hrvatskoj, koje su tek djelomice obuhvaćene prethodnim istraživanjem Istraživanje čitateljskih interesa i informacijskih potreba djece i mladih (glavni istraživač doc. dr. sc. Srećko Jelušić, šifra projekta: 0122026), pokazuju da se u Hrvatskoj nedovoljno čita i nedovoljno dobro čita, kako u spoznajnom smislu tako i u smislu izbora kvalitetnog teksta. Stoga se u predloženom projektu želi nastaviti s istraživanjem čitateljskih i informacijskih potreba i navika djece i mladih, no i proširiti isto na sve dobne skupine i područje cijele Hrvatske. Također, istraživanjem će se pokušati istražiti utjecaji, uspješnost i modeli, ne samo knjižničnih mreža, nego i mreža ostalih aktera u području, primjerice, predškolskih ustanova, škola, arhiva, muzeja, te konačno, knjižara i nakladnika na razvoj čitateljske i informacijske sposobnosti te zadovoljavanje čitateljskih i informacijskih potreba svih građana Hrvatske.
Predloženo istraživanje polazi od, među ostalim, sljedećih pretpostavki: čitateljske i informacijske sposobnosti i navike uvelike ovise o socio-ekonomskim uvjetima i obiteljskom kontekstu; u Hrvatskoj ne postoje standardizirani programi za razvijanje čitateljskih navika niti pokazatelji uspješnosti gore spomenutih mreža u stvaranju i zadovoljavanju istih; nesustavljenost i neuslađenost nakladničke, knjižarske i knjižnične mreže negativno djeluje na dostupnost kvalitetnih knjiga, novina i drugih tiskanih i elektroničkih informacija svim građanima.
Cilj je projekta istražiti čitateljske navike i informacijska potrebe djece, mladih i odraslih; ispitati utjecaj obiteljskog i socio-ekonomskog statusa na razvoj čitateljskih navika pojedinaca te utvrditi strategije i uspješnost djelovanja (i suradnje) svih aktera u promicanju čitanja kvalitetnih tiskanih i elektroničkih izvora i zadovoljavanja informacijskih potreba građana.
Istaknuti je cilj unaprijediti metodologiju i usporedivost prikupljanja podataka na globalnoj razini.
Istraživanje će činiteljima kulturnog konteksta pojedine sredine i državne razine ponuditi znanstveno utemeljene tvrdnje odnosno rezultate istraživanja te na njihovoj osnovi izrađene prijedloge za pristup i načine promjene postojećeg stanja u području knjige, čitanja i informacijske pismenosti. |
|
|
|
|
|
|