zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-11-1
zProjekti Lista prihvaćenih znanstvenih projekata - 1. ciklus
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Konstrukcija i optimizacija prijenosnika snage 
Voditelj: Boris Obsieger
Ustanova: Tehnički fakultet, Rijeka 
Sažetak: Postojeći standardni oblici ozubljenja, mehanizama hidrostatskih i pneumatskih uređaja, kao i sustava podmazivanja hidrostatskih ležajeva imaju stanovite nedostatke. Uvođenjem novih oblika ozubljenja za mehaničke prijenosnike snage, novog oblikovanja mehanizama hidrostatskih strojeva, kao i novih sustava regulacije hidrostatskih ležajeva, moguća su znatna mehanička i tribološka poboljšanja u smislu nosivosti, trajnosti, smanjenja gubitaka i povećanja pouzdanosti sustava. Zbog važnosti koju mehanički i hidrostatski prijenosnici imaju u transportnim sredstvima, nabrojena poboljšanja su od osobitog interesa kod uređaja sa posebnim zahtjevima. Kombinacijom hidrostatskih sustava s mehaničkim prijenosnicima povećava se ukupni stupanj iskoristivosti. Kod turbinskih ležajeva i reduktora od posebnog je značenja smanjenje gubitaka kod proizvodnje energije, posebno u slučaju primjene ozubljenja s neevolventnim osnovnim profilom. Za specijalne primjene od posebnog su interesa zbijene konstrukcije s malim dimenzijama i malim masama, pa će se odgovarajuća pažnja posvetiti unapređenju konstrukcije prijenosnika. Istraživati će se čelnici s tankim vijencem i poboljšanja koja se mogu postići pri konstruiranju složenog oslonca zuba takvih čelnika. Dok su preporuke i postupci koji se tiču konstruiranja čelnika punog tijela, sadržani u raznim normama, pitanja vezana uz vrednovanje čvrstoće čelnika s tankim vijencem, nisu još u potpunosti riješena. Iz razloga unapređenja konstrukcije istraživanja će obuhvatiti i optimizaciju krivuljnog mehanizma sporohodnih radijalnih hidromotora, te optimizaciju kliznih ležajeva s hidrodinamičkim i hidrostatskim podmazivanjem. U planu je istraživanje geometrije, nosivosti, triboloških karakteristika i tehnologije izrade specijalnog ozubljenja, te formulacija općeg algoritma za optimizaciju i proračun opteretivosti standardnih i specijalnih vrsta ozubljenja. Također će se istražiti primjena biorazgradivih ulja za hidrostatske sustave, smanjene potrošnje zraka za pneumatske sustave te posredno smanjenje emisije CO2. U istraživanju će se primijeniti metode konačnih i rubnih elemenata, a predviđena je i eksperimentalna provjera numeričkih rezultata. Rezultati istraživanja moći će poslužiti za razvoj i racionalizaciju postojećih postupaka proračuna, pravila i preporuka normizacijskih organizacija. Sva navedena istraživanja nalaze uporište u prethodnim istraživanjima. Dosadašnja iskustva ukazuju da će dobiveni razultati imati značajnu primjenu. 

Natrag