(2002. - 2005.)
(1996. - 2002.)
(1996.-2002.)
Projekt: Upravljanje kvalitetom slike u radiodifuziji digitalnog videosignala
Voditelj: Sonja Grgić
Ustanova: Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Sažetak: Cilj projekta je prijedlog integriranog upravljanja i ocjene kvalitete slike u digitalnom zemaljskom televizijskom sustavu. U Europi je prijedlog tehnologije za implementaciju zemaljske radiodifuzije digitalne televizije nastao u okviru projekta Radiodifuzija digitalnog videosignala (DVB, Digital Video Broadcasting), koji je razvio specifikaciju sustava putem zemaljskih odašiljača (DVB-T, DVB-Terrestrial), kasnije prihvaćenu kao ETSI normu. Norma definira skupinu tehničkih rješenja, iz koje je za svaku primjenu potrebno pažljivo odabrati skup prilagođen stvarnim uvjetima realizacije usluge. Osnovne DVB konfiguracije koje će biti razmatrane u projektu su DVB-T i DVB-H (Handheld). DVB-H je nova norma koja se temelji na DVB-T, a namijenjena je prijamu na dlanovnicima te je dobro prilagođena mobilnom komuniciranju. Svrha projekta je specificirati, razviti, integrirati i vrednovati u laboratoriju i na ispitnom sustavu cjelovito rješenje za upravljanje kvalitetom slike u DVB-T/H sustavima. Projekt obuhvaća cijeli DVB-T/H radiodifuzijski lanac uključujući generiranje i kodiranje izvornog signala, multipleksiranje, prijenos i prijam. Cilj nije združivanje ili oblikovanje komponenti lanca već usklađivanje njihovog načina uporabe. Trenutno postoje parcijalne definicije kvalitete usluge koje ne vrednuju na odgovarajući način kvalitetu iz perspektive korisnika. Kako bi se ispunila svrha projekta parametri kvalitete usluge biti jasno definirani, opisani i nadzirani u cijelom DVB-T/H lancu. Razvit će se koncepcija kvalitete usluge temeljena na višedimenzionalnim ulaznim parametrima kvalitete usluge i generiranju percepcijske kvalitete slike na izlazu. Razvoj alata za percepcijsko mjerenje kvalitete slike je važan dio projekta sa svrhom da krajnji korisnik ima stvarne koristi od uspostavljanja nadzora nad kvalitetom usluge od početka do kraja sustava. Očekivani rezultati na projektu uključuju: identifikaciju parametara kvalitete slike, uspostavljanje simulacijskog okruženja za ispitivanje DVB-T/H sustava, razvoj modela upravljanja kvalitetom slike, uspostavljanje laboratorijskog ispitnog sustava, projektiranje i implementaciju postupka za percepcijsko ispitivanje kvalitete slike. Rezultati projekta bit će provjereni subjektivnim ispitivanjima kvalitete slike za različite skupove parametara kvalitete usluge u laboratorijskim uvjetima te na eksperimentalnoj DVB-T/H mreži. Rezultati projekta će doprinijeti uspješnoj implementaciji DVB-T/H sustava u Hrvatskoj.