zProjekti
zProjekti
Nije implementirano Tražilica
ZNANSTVENI PROJEKTI 2024-5-8
zProjekti Rang lista prihvaćenih znanstvenih projekata
Lista prihvaćenih znanstvenih programa
Liste prihvaćenih znanstvenih projekata
Arhiv projekta
(2002. - 2005.)
Pretraživanje arhiva
(2002. - 2005.)
Arhiv projekata
(1996. - 2002.)
Pretraživanje arhiva
(1996.-2002.)
Svibor (1990.-1995.)
Detalji
Projekt: Računalna potpora obrazovanju 
Voditelj: Vedran Mornar
Ustanova: Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb 
Sažetak: Ovim se projektom nastoje istražiti i u proces obrazovanja uključiti računalne tehnologije koje bi bile najprimjerenije za suvremeni pristup nastavi. Predviđeni smjerovi istraživanja jesu: iLMS – inteligentni sustavi za upravljanje učenjem, sustavi za podršku mobilnom učenju, modeli za podršku interoperabilnosti različitih LMS te sustavi za podršku masovnom učenju. Hrvatsko visoko školstvo započelo je ove akademske godine s nastavom prilagođenom Bolonjskom modelu. U ovaj se proces ušlo s istim ljudskim i prostornim resursima koji su postojali od ranije. Nažalost, malo je vjerojatno da će država iznaći neophodna sredstva za kadrovski i materijalni rast. Moderne računalne tehnologije ne mogu same po sebi riješiti problem, ali bez njih, a bez novih kadrova i bez novih učionica, provedba nastave na novi način potpuno je neizvediva. Zato je u planu daljnji razvoj programske podrška za učenje AHyCo (Adaptive Hypermedia Courseware). Ono po čemu se ovaj sustav bitno razlikuje od ostalih LMS je njegova zasnovanost na prilagodljivoj hipermediji, t.j. veća mogućnost interaktivnosti zbog prilagođavanja nastavnih sadržaja individualnim osobinama studenta na osnovu navigacije kroz program i znanja pokazanog rješavanjem testova, uz informatičku podršku za kontinuiranu provjeru znanja. U sustav će se ugraditi i podrška za uvid u sumarne podatke i navigaciju kroz njih, te upozoravanje na eventualne propuste, nelogičnosti ili probleme koji postoje unutar podataka, a koji mogu biti rezultat pogrešaka u samoj izvedbi nastave. Pokazat će se da uporaba LMS nove generacije, nazvanih inteligentnim sustavima za upravljanje učenjem (iLMS), i za nastavnike i za studente znači povećanje motivacije i uspješnosti u odnosu na uporabu tradicionalnih LMS, koji zbog svojih nedostataka još uvijek nisu u dovoljnoj mjeri zastupljeni na hrvatskim sveučilištima. Proučavat će se i koncept mobilnog učenja, kao paradigma koja unaprjeđuje proces učenja povećavajući mu efikasnost i smanjujući mu troškove. Implementirat će se sustavi koji podržavaju mobilno učenje, ali i analizirati postignuti rezultati. Istraživat će se u kojoj se mjeri današnji mobilni uređaji prikladni za mobilno učenje, koje pedagoške modele je prikladno koristiti, kako se grupni rad može spojiti s mobilnim učenjem te dobre i loše strane učenja pomoću mobilnih uređaja. Predložit će se i mehanizmi koji će omogućiti bolje povezivanje heterogenih sustava unutar obrazovnih ustanova. 

Natrag